Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 jeg sier ikke at vi skal bli hysteriske og melde om "ALT". men når man sitter og tenker skal/skal ikke, så synes jeg man alltid SKAL! fordi; det er ikke foreldrene som skal beskyttes. det er barna! og er det en sak som meldes inn som ikke har noe spes grunnlag og hvor foreldrene ikke har noe å bekymre seg for, så ser BV dette og avslutter saken. heller en sak for mye enn for lite! det er såååå mange foreldre som skulle fått veiledning som ikke får det, og bare tenk på alle barna som blir misbrukt som vi aldri hører om! skremmende!!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 jeg tror ikke dette stemmer....men jeg tror en del som melder på feil grunnlag... det er lett å dømme familier som gjør ting noe anderledes enn det som er snittet.... ikke alt er omsorgsvikt... samtidig tror jeg at en del foreldre som kanskje skulle vært meldt ikke blir det, kanskje fordi det ikke er så synlig.... ikke alle går i barnehage, mange barn er også flinke til å beskytte sine foreldre.. Mange av de familiene jeg snakker om har kanskje ikke noe sosialt nettverk...og ikke alle naboer har øynene åpne, slik at de får noe grunnlag til å sende melding.....
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 Det heter: altfor få meldinger kommer.......
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #4 Skrevet 19. desember 2008 Hvis det var hold i alle bekymringsmeld. bv fikk inn, hadde kanskje antallet stemt ganske godt likevel? Kjempefint med en sånn instans, som hjelper foreldre og barn, når det trengs, men en knalltøff belastning å bli meldt på feil grunnlag... Det er vel kanskje sånn, at noen værsågod må betale prisen, for at vi har et sånt sytstem, det svir bare litt å være en av dem som betaler...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå