Gå til innhold

amming - komplekser med kropp/bryst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde det ikke i starten, for da gikk alt så fint:) baby var flink, og jeg følte at ting var riktig, men så fikk vi problemer med at han ikke ble mett uansett hvos lenge han lå ved brystet, og da begynte jeg å føle meg brydd. ville ikke at noen skulle se at jeg ikke klarte å mate mitt eget barn. gikk etterhvert over til at jeg fikk panikk hver gang vi var ute og han ble sulten. så derfor begynte jeg først med å pumpe, og gi flakse, men da ble melka mi tilslutt borte, så da gikk vi over til mme. jeg kom meg skikkelig ovanpå igjen, og elsket å være ute med baby:) Nå er han 6 mnd, og vi koser oss ute med venner ofte:)

ville gjerne ha ammet, syns det er styrete med falsker, og ikke minst dyrt, men det var mme som skulle til for at jeg skulle klare å gå ut døra med min lille som aldri ble skikkelig mett. og nå angrer jeg ikke en dag, men vet nå at jeg skal jobbe hardere neste gang jeg får barn, og håper at jeg klarer å amme da:)

Skrevet

Litt "omvendt" situasjon hos meg enn det du beskriver, men..

Fikk store problemer med amming, og jeg har alltid hatt lav selvtillit. Etter fødsel og amming har jeg utviklet STORE komplekser for kroppen og spesielt puppene mine. Det er snart 2 år siden og jeg hater å bli berørt.

Skal søke hjelp nå som jeg er gravid med nr 2. Har innerst inne tvil om at jeg kommer til å klare amming, men skal prøve ettersom problemene akkurat nå er av sexuell natur.

Skrevet

Gravid med min første og tenker mye på dette med amming selv..jeg har store komplekser for puppene mine...de henger liksom føler jeg..og jeg er bare redd folk skal stirre fælt når jeg skal amme første gang...tenker mye på dette om jeg skal eller ikke skal amme..men synes det går litt langt også..fordi det er snakk om en pupp...og babyen bør få morsmelk første 6 mndr...synes jeg..dette mente lege også..og jeg bare vet ikke helt hvordan dette blir...men håper jeg skal klare å amme..men men jeg kommer sannsynligvis ikke til å flekke frem brystet ute på cafe:-O

Skrevet

Jeg ville bare tipse dere om ammeteppe! Når du bruker dette, kan ikke andre se noen ting av kroppen din. Det er litt trøblete når babyen blir større og synes teppet er artig å dra i, men da dier de ofte mye fortere også. Og da er det ikke så pes å finne seg et avskjemet område å anme på.

Skrevet

Jeg har alltid hatt komplekser for store og hengende pupper. Da jeg gikk gravid med nr 1 var jeg derfor nesten sikker på at jeg ikke skulle få til ammingen. Men jeg var samtidig innstilt på at jeg skulle prøve å amme. Hvis jeg ikke skulle få det til, ville det altså ikke være noe nederlag for meg.

Jeg slet litt i starten, men ikke mer enn de fleste tror jeg. Brukte tiden til hjelp, og det gikk ganske bra etterhvert. La dyne/teppe litt over hvis jeg ammet ute blant folk. Satte meg heller litt bort, eller gikk i en krok for meg selv hvis det var mange i nærheten. Ammet både barn nr 1 og 2 i bortimot året. Nå er barn nr 3 blitt tre måneder, og jeg ammer han også.

Puppene er like store og hengende ennå. Men nå er jeg faktisk blitt mye mer stolt for de. De har endelig gjort litt "nytte" for seg. Så jeg har ikke lenger like mye komplekser som tidligere. Ammingen har faktisk gitt meg litt selvtillit.

Skrevet

Jeg har ikke komplekser for brystene mine, men klarte aldri og sitte ute offtentlig å amme. Ei heller foran svigerforeldre etc. Sikkert fordi jeg aldri ble så flinkt og følte det var mye styr. Eneste jeg kunne amme foran var mine egne søstre og foreldre. Da sier det seg selv at jeg ble ganske hemmet og melka varte ikke lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...