Gå til innhold

Speilreflekskamera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bare kompakt kamera fra før. Hvilket speilreflekskamera anbefaler du, og hva er prisen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Canon. Knallfine kamera. Jeg visste bare at jeg ville ha speilrefleks og canon. Jeg kjøpte 40D eller hva det nå heter, fornøyd med det. Det er ikke av de grommeste, men det er bare til hjemmebruk, så det er helt i orden. Man får de jo så dyre som man bare vil.

Skrevet

Jeg kan ikke anbefale noen, men jeg tror jeg skal kjøpe meg et canon 1000d nå.. det er et speilreflekskamera for begynnere, og min fotospesialist av en bror sier at det er kjempebra og har de rette sakene.. Elkjøp har det til 3495 nå, med linse.. Jeg har også bare kompaktkamera fra før, så jeg gleder meg som en unge! =)

Skrevet

Jeg anbefaler Sony alpha. Det tar utrolig bra bilder og man kan bruke minolta sine gamle linser på det.

Det som er med speilrefleks kameraer er at det er mange på markedet, men det er bare små ubetydelige forskjeller på dem. (Dem som er i en "normal" prisklasse selvsagt, og for vanlige folk. hehe). Det som er viktig er at du prøver å holde det, for det teller endel om det ligger godt i hånden din. Da vil bilde resultatet bli bedre.

Skrevet

MiaKristin har noen gode poenger.... Kamera skal ligge godt i hånden, og det er faktisk små forskjeller på de ulike billigkamerane på markede.

Skal du legge penger noe sted legg det i objektiv, stativ og blitz.

Selv har jeg et canon 400d og er kjempe fornøyd. Kjøpte et bedre standard objektiv enn det som følger med, og det er verd hver en krone. -Ellers vil jeg anbefale deg å kjøpe en blitz, det blir HELT andre bilder med ordentlig blitz enn den som er på kamera...

Skrevet

Vi har nettopp kjøpt oss Canon 1000D Speilreflekskamera, og er kjempefornøyd:-)

Med koster det det på Elkjøp?? Søren og, vi ga ca tusenlappen mer for det på et anna sted...

Skrevet

Jeg har ett Canon 450 D... Kjempefornøyd..

Skrevet

Canon EOS450D ble jo best i test på TV2 hjelper deg nå for ca to uker siden (eller var det en???). Jeg har sett flere har tilbud på det nå. Og Canon EOS1000D som en annen nevner her også er også helt supert. Det er som hun sier et mer nybegynner kamera.

Skrevet

Jeg har Canon 400d, er kjempefornøyd!

Skrevet

Vi kjøpte Nikon D40 på mandag. veldig fornøyd. Kjøpte det på el-price. 3495 kr eller der omkring.

Det fulgte med en ekstra linse, gratis rens en gang i året i 3 år og et fotokurs på 2,5 timer. Gleder meg til å gå på det!!

Skrevet

Nikon D60, koster 4200,- på Elite Foto, men du kan finne det billigere på nettet. 2008 modellen til Nikon, oppgradert litt etter D40.

Nybegynnerkamera som er enkelt i bruk. Bare google "nikon D60" så får du opp masse tester, det kommer stort sett veldig bra ut (bl.a. treningkast 6 flere steder) pga brukervennlighet og klare blider.

Min søster har Canon, og selv om bildene blir like bra, vi ukyndige kan overhodet ikke se forskjell, angrer hun. Fordi redigeringsprogrammet som følger med Nikon er mye lettere å forstå enn det som følger med Canon. Er jo en del av moroa og forandre på farger, ta bort evt røde øyne, klippe til osv..

Men vi er helt amatører da, bruker kamera bare til å ta bilder av ungene osv og er helt avhenging av god autofokus osv. Mulig eksperter vil være uenig med oss...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...