Gå til innhold

Blir kanskje julebabyer på oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontr i går på Sus. Er i uke 31+6

Og UL viste at jenta hadde et vekstavvik på minus 30 % og var ca 1250g. Gutten var flott og hadde det bra og var ca 1700g.

Når de skulle ta Ctg fikk de bare inn gutten, ikke jenta - og de prøvde i 35 min. Fikk noen slag her og der - kanskje 1 min tilsammen, og det viste da en frekvens på 89-100. Noe som er altfor lavt.

Så tydeligvis trives ikke vesla inni der. Hun sliter med noe, får ikke i seg nok næring, og mindre liv har det vært siden tirsdag.

MAgen har heller ikke vokst på 1 mnd, så alt har bare stoppet opp.

Skikkelig kjipt! Alt har jo gått så fint så lenge - har jo hatt et drømmesvangerskap, med tvillinger:O)

Så nå har vi fått time til ny ex sjekk på Julaften kl 1000. Så da kan det hende at de tar de ut om de må.

Selv xxxxx jeg alt jeg har og håper de klarer seg inni magen så lenge som mulig! Men vil jo ikke risikere noe heller.

Ugrei følelse dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper alt går bra .. xxxx fingrene mine for deg.

Skrevet

masse lykke til!

Skrevet

Huff ja, litt skummelt, men vi får håpe de holder ut lengst mulig.

Lykke til!!

Skrevet

Huff da.Håper den lille bare hadde en dårlig dag.Å at du får gå mange uker til.Jeg krysser alt jeg har for dere!!

Lykke til.

Skrevet

Får håpe de holder seg i magen så lenge som mulig. Samtidig er det kanskje godt for jenta å få komme ut om hun ikke har det så bra i magen. Jeg fødte i uke 32, og det gikk veldig fint med snuppa vår! (Hun var alene i magen og var litt større da, 2 kg) Kan sikkert være greit å forbrede seg litt mentalt, både på sykehusopphold som sikkert vil vare noen uker, og det å ha premature barn. Lykke til!

Skrevet

Jeg krysser fingrene for at alt er bra med jenta -og at de får bli i magen litt lenger.

Men jeg synes det var utrolig lenge å vente helt til julaften før neste sjekk, når du har merket betydelig mindre aktivitet i magen + at jenta viser tegn på å ikke ha det så bra....

Ikke for å skremme deg, men jeg synes du skulle fått daglige sjekker, eller evt bli lagt inn....

Skrevet

Signerer storebror og lillebror på denne...

Håper det går bra med vesle jenta, har du forresten fått modningssprøyte? Alt for lenge å vente til julaften på ny sjekk. De burde vel kansje helst lagt deg inn påkobla monitorer 24/7 etter min mening hvis det er fare for liv og helsa til jenta.

Skrevet

Enig med Ugla, det høres litt lenge å vente, dersom tilstanden var slik du beskrev.

Lykke til:-)!

Skrevet

Har ikke fått modningssprøyte nei.

Men ringte føden nå siden jeg ikke har kjent noe fra henne i hele dag, så vi skal inn for en ny sjekk nå. Venter bare på at mann og barn skal komme hjem med juletreet.

Er så nervøs at jeg sitter her og skjelver.

Tenk positive tanker damer:o)

Skrevet

håper alt er bra der inne i magen din...

tenker på deg - lykke til

Skrevet

Sender gode tanker til deg. Måtte alt gå fint for deg og spirene.

Skrevet

hei, hvordan går det med dere??!!

Skrevet

hei hei:o)

Etter 2.5t på sykehuset i går kveld og 4 forskjellige ctg maskiner klarte de endelig til slutt å finne hjertefrekvensen hennes tydelig og fin. Da ved at legen satt med ul app og pekte ut hvor de lå og sa hvor jordmor skulle sette registreringene. Da fikk de en fin måling tilslutt, jevn og fin.

( hadde før dette bare ramla ut og vist frekvens på 94-107, de sa etterpå at de trodde det var fordu hun flytter på seg med en gang de presser litt på og at de derfor ikke fikk inn alle slagene. Rampejente!)

Men vi skal følges nøye opp videre siden hun er så lite, så skal tilbake igjen på julaften.

Nå føler vi oss 10 kg lettere, og jeg angrer ikke på at jeg tok den ekstra turen inn. Blir en mye hyggeligere helg nå uten alle disse tankene som spant og spant og spant rundt i hodet.

Er mye mulig det blir satt i gang fødsel osv mye tidligere enn planlagt, men nå vet vi hvertfall at begge har det bra inni magen, selv om den ene er mye mindre enn den andre - så da ble vi litt mer positivt innstillt på at dette skal gå bra uansett:o)

God helg damer og lykke til med de siste juleforberedelsene!

Skrevet

Å så bra! Stakkars deg da, måtte ligge der i 2,5 time og tro det verste..

Skrevet

Det var så godt å høre at alt er bra. Ønsker dere en fredelig og god jul..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...