Gå til innhold

En tråd for oss som har blitt meldt til BV

Anbefalte innlegg

Skrevet

På falskt grunnlag....

Er det flere enn meg som har opplevd dette? Jeg ble meldt av en veninne som var sint, bitter og sjalu. Jeg har det vondt og sliter den dag idag med selvtilliten.

Så lite skal det til for å ødelegge en person.

Flere enn meg her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jada...jeg er også meldt...

Selv er jeg utdannet pedagog...hadde på det daværende tidspunkt 2 barn i hver sin barnehage (heldigvis) og var alenemor

Mitt eldste barn gikk i en flott skogbarnehage!! fantastiske ansatte og ett godt sted å være

min yngste jente gikk i en "rikmansbarnehage" hun var 2 år og gikk på avdeling for 4-6åringer (ikke særlig tilrettelagt)

Jeg var svært kritisk mot en del av barnehagens rutiner og prioriteringer

De meldte bekymring til BV.... Jeg vet ikke den dag idag hva som utløste det hele..... men 29 punkt hadde de meldt...

Bla. Jeg var ikke glad i jentungen

jeg hadde henne for mye hjemme

hun ble slått og sparket....men ingen merker, hun hadde heller ikke sagt noe heller....

hun var møkkete

jeg brukte dobbel dose skyllemiddel

Jeg hadde hatt kontakt med Bv tidligere

hun hadde sommerklær på vinteren

hun var glad i pedleder

hun var ikke bleieavvendt

hun hadde bleie siden jeg ikke hadde rene underbukser

osv osv

Det ble undersøkelsessak.... først tre mnd...og så tre nye mnd....

Barnehagen til guttungen kalte dette en moderne heksejakt og kunne ikke se at noe av dette stemte.... de så og snakket masse med oss hver dag....

Heldigvïs stilte de opp og snakket med bv

min slekt og barnefarens slekt ble det også snakket med

Mange psykologtimer for jenta... og legeundersøkelser til og med GU

det ble snakket med helsesøster og fastlegen min også

Samtlige kunne bekrefte at det ingenting på meldingen stemte....dvs toåringen gikk med bleie...men det er ikke uvanlig.....

Saken ble henlagt, og siden har jeg ikke hørt noe fra bv. Jenta tok jeg selvsagt ut av barnehagen..... Styrer ville nemlig ha nok en samtale med bv og meg....siden jeg ikke var like åpen og bli ovenfor barnehagen gjennom denne saken.... Jeg og BV ble vel lett enige om at det er konsekvensen av å sende feilmeldinger....

En meget vond tid for min familie...og ingen konsekvenser for barnehagen....det syns jeg er svært vondt. Jeg stoler ikke på barnehager lenger... og er hjemmeværende med barna mine den dag idag.....(og trives med det)

Skrevet

Tja, ble vel meldt på feil grunnlag.

Har en sønn med adferdsvansker(og diagnose). Skolen syns det ble for mye for dem, og de klarte ikke håndtere saken;) De klarte ikke tilrettelegge. Så i stedet for å få inn eksperthjelp, så sendte de melding til barnevernet..... Hehe....

Problemet var bare at de har vi kontakt med, og har hatt i mange år, pga situasjonen.

Så her endte det med at skolen ble kalt inn på kammerset, og fikk klar beskjed om at å tilrettelegge skoledagen for barnet, var deres ansvar, og ikke barnevernets!

Da saksbehandleren på barnevernet fortalte meg det om meldingen, så ristet hun på hodet, og sa det var noe av det verste h*n hadde sett fra en skole når det kom til ansvarsfraskrivelse. Skolen har vært flinkere til å tilrettelegge i ettertid;)

Så jeg har en helt annen opplevelse av en melding til BV, enn de fleste andre:)

Skrevet

Det var jeg som ble meldt av barnehagen ovenfor.... og jeg også har ett meget godt inntrykk av barnevernet... De gjorde en strålende jobb, og behandlet meg om min familie på en god måte, og med respekt...

De bare gjorde jobben sin, hadde de ikke undersøkt denne saken etter meldingen de fikk hadde det vært noe riktig galt... men når en instans melder må man ta det alvorlig.. da de ikke fant noe i første omgang ønsket de å utvide undersøkelsen.. det er svært vanskelig å tro at en barnehage tar så feil på så mange punkt....men heldigvis skjønte de at det var tilfelle i min sak

Foresten grusomt av en skole å ikke ta sitt ansvar alvorlig, men bare sende ansvaret videre

Skrevet

Jeg havnet også i feil etat. Jeg har en funksjonshemning, som gjør at fysiske gjøremål, kan bli litt for tunge for meg, (men mannen min er jo funksjonsfrisk). Min opplevelse av bv, er dessverre at det er uhyre vanskelig å vikle seg ut av et system, som nærmest insisterer på at du trenger hjelp og veiledning, for å klare å ta vare på ditt barn, når du virkelig føler at det gjør du faktisk ikke.

Jeg mener, de fleste foreldre kan sikkert ha utbytte av veiledning på forskj. områder, men det er vel strengt tatt ikke en barnevernsak.

Bv har tross alt en viss myndighet over deg og din familie, og det kan kjennes ganske invaderende, hvis du er helt, helt sikker på, at dette var ikke en sak for bv.

Skrevet

Meg med skolen:)

Ja, sånn er det ofte med ADHD.... Skolen forstår det ikke, og vet ikke hva de skal gjøre. Jeg sa at de bare måtte sende den meldingen, jeg, for da tenkte jeg at noe godt kom utav det. Det skolen ville, var at BV skulle overta hele barnet, slik at det ble flyttet ut av skolen..... Da ble skolen kvitt problemet. Og dette er en skole som er kjent som dyktige i å tilrettelegge for barn med spesielle behov, både blant foreldre og ekspertisen(PPT/BUP osv)! Hva da med skoler som er ikke er like flinke fra opprinnelsen av?

Skrevet

til deg med skolen

Jeg blir så bekymret for alle flotte barn, som desverre har diagnoser av forskjellige slag!! Hvordan kan man vite om skolen tar sitt ansvar når til og med såkalt "flinke" skoler ikke klarer dette....

Ikke bra.

Skrevet

Jeg ble meldt til bv fordi jeg ikke viste nok kjærlighet ovenfor mitt barn hilsen helsesøster. Det som egentlig var i veien var et jeg var sur på helsesøster (sliten, akkurat født og hun klagde og klagde på at ungen ikke la på seg, uten å gi noen konstruktive råd. Jeg ammet og ammet og ammet og ga mme. Hun trodde sikkert at jeg ikke gadd å gi ungen mat) Nå ble det bare en samtale med bv. De hadde opplevd det samme med denne hs før. Jeg sluttet da tvert på helsestasjonen og bruker nå kun fastlege.

Skrevet

Det er ganske fælt at offentlige personer melder i hytt og pine!!!!

Lurt å slutte hos henne da ja, ikke så lett dette med amming med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...