Gå til innhold

Førstegangs og masse spørsmål


Mammaen til Annabel <3

Anbefalte innlegg

Hei hei.. Da kommer jeg inn hit til dere. Menstermin er 30.august. :) Var ikke helt planlagt dette, men veldig velkomment. Jeg lurer egentlig på hvordan dere har gjort det når dere har fått positiv test..? Bestiller dere time hos legen med en gang, eller venter dere til det er vanlig å gå til kontroll første gang? rundt uke 9 leste jeg et sted.

Sambo vet ikke helt om han kan helt kan stole bare på hjemmetester. Jeg har tatt 3stk, inkludert CB digitaltest, alle positiv.

Holder det? eller bør jeg få det bekreftet hos lege?

Tusen takk for svar..

Hilsen en veldig lykkelig forvirret en

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan!

Da eg fant ut at eg blei gravid, ringte eg med en gang å bestilte time hos legen. Han satte da opp en time til meg i 9.uka.(om tre uker). Det som skjer den første timen som eg har forstått, er at vi skal ta med en urinprøve der legen bekrefter at vi er gravid, pluss om det er for mye sukker/protein i urinen. Å så ta blodprøver, blodtrykk, vekt og en gynekologisk undersøkelse der de blandt anna tester oss for klamydia og HIV. Å så skal legen lage en svangerskapsmappe om oss der han kan følge oss opp skikkelig og følge med om evt forandringer underveis.

Eg ville råda deg til å bestillt time med en gang, gjør jo ingenting om du bestiller noen uker i forveien..da slipper du vert fall å tenke på å måtte bestille senere. De spør alltid kor mange uker du tror du er på vei, å så rekner de fram til da du kan komme på første kontroll. De gjorde det vert fall her.

Eg tok hele 4 tester, og vart ganske overbevisst da!

Håper du vart bittelitt klokere av dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leverte urinprøve på helsesentre her jeg bor for å få en bekreftelse på om jeg var gravid eller ikke.

 

Så satt de opp time til meg hos legen for videre undersøkelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bestilt time nesten med engang de gangene jeg har vært gravid. Det er jo ofte venteliste uansett. Si at det gjelder graviditet, for da setter de av en "dobbeltime". Hvis ikke så må du komme igjen en annen dag, pga underlivsundersøkelse og slikt. Og så er jo alt i forbindelse med graviditet gratis, så det er jo flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...