Gå til innhold

Ammeslutt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her startet avvenningen i går. Halvannet døgn siden sist jeg ammet, og helt ærlig er jeg litt ambivalent. Men snuppelure våkner grytidlig om morgenen og sovner ikke igjen dersom puppen og jeg er i nærheten. Så da så... Strengt tatt er hun vel gammel nok til å klare seg uten puppen med sine 19 mnd. Likevel så har hun kost seg noe enormt.

Så langt har det gått bra, et par raserianfall (jada, vi er inne i en liten trass-periode), men egentlig mye mindre enn jeg fryktet. Så må jeg bare fortsette å være sterk og ikke gi etter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg slutta å amme eldstemann då han var 19 mnd, og det gjekk egentlig heilt greitt. Pga ny graviditet med kvalme/oppkast/vektnedgang/redusert melkemengde skjønte han visst at det ikkje var så mykje å hente der. Det tok vel berre ei vekes tid før han ikkje var interessert i å prøve lenger.

Lykke til vidare, det går nok veldig bra skal du sjå :o)

Skrevet

Takk for det!

Eldstejenta sluttet jeg å amme da hun var 13 mnd av samme grunner som du sluttet med gutten din. Men hun var på langt nær så avhengig.

Minstas første "setning" kom da hun var 10 mnd: "Bupp mamma"

Skrevet

Eldste var temmelig avhengig heilt fram til vi slutta, så eg var overraska over kor glatt det gjekk. Eitt av dei første orda han og sa var faktisk "bepp", ved 10 mnd ;o) Var vel berre PUS som kom før så vidt eg huskar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...