Gå til innhold

Hvordan gjør dere det med middag på juleaften?

Anbefalte innlegg

Jeg er vant til at vi skal spise middag klokka 17, det er egentlig mannen også. Men da er vi jo ikke klare for å åpne julegaver før absolutt tidligst klokka 18-1830... Det fungerer jo ikke når barna skal legge seg 19... :o/

Vet ikke helt hvordan vi gjør det i år, men mulig vi spiser senest 16, sånn at barna i hvert fall orker å åpne noen av gavene sine! :o)

Fortsetter under...

Her koker mennene pinnekjøtt, mens vi andre er i kirka. Satser på å spise middag kl 15, så vi kan åpne pakker og drikke kaffe i 17 tiden. Her blir det barn 0 år, 2 år, 3 1/2 år og 6 år, så da er det bare å kjøre på med ei barnevennlig linje. Jeg har mange ganger åpnet ferdig pakkene med jenta på 1 juledag, hvis hun har blitt sliten julekvelden. I år har vi jo to barn og dobbelt med pakker. Kanskje søskenbarna drar hjem å åpner pakker, siden de også er små og kveldstrøtte.

Har en på 4 år og en på 11 mnd. Vi spiser som vanlig kl 17, åpner pakker etter det. Mini på 4 år får være så lenge oppe han orker og minsten legger vi når han blir trøtt. så får det bare bli som det blir =)

Vi spiser kl.17.00. Det passer oss egentlig veldig greit. Andrea bruker og sove en halvtime fra 16-16.30, så da er hun ikke trøtt når vi skal spise middag. Etter middag rydder vi sammen og så er det pakkeåpning for småtrolla. Tantebarnet mitt på 4 år skal også være der;) Så da får de åpne pakker mens vi sitter og ser på og hjelper til. De begge 2 legger seg i 19.30 tiden, så etter det blir det vår tur til og åpne. Helt grei løsning, men det kan jo hende det blir litt unntak med leggingen siden det er julaften da;)

Vi kjem nok til å ete mellom 17 og 19 som vanlig, ivertfall lille tulla søve jo en del på dagen så blir nok ingen problem:)

På julafta synst eg det er greit at dei er oppe lenger, er jo så masse spennande med gaver osv:)

• 2 uker senere...

Her spist vi kl 17, så åpnet vi pakker kl 19:30 var vel færdig rundt 22.

D gikk ganske greit, til valig legger ho seg kl 19. men vi tok en eksta lur så ho klarte å være våken. ikke blei ho sur heller så d var en fin dag:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...