Gå til innhold

Hvordan gjør dere det med middag på juleaften?


-carina-

Anbefalte innlegg

Jeg er vant til at vi skal spise middag klokka 17, det er egentlig mannen også. Men da er vi jo ikke klare for å åpne julegaver før absolutt tidligst klokka 18-1830... Det fungerer jo ikke når barna skal legge seg 19... :o/

 

Vet ikke helt hvordan vi gjør det i år, men mulig vi spiser senest 16, sånn at barna i hvert fall orker å åpne noen av gavene sine! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her koker mennene pinnekjøtt, mens vi andre er i kirka. Satser på å spise middag kl 15, så vi kan åpne pakker og drikke kaffe i 17 tiden. Her blir det barn 0 år, 2 år, 3 1/2 år og 6 år, så da er det bare å kjøre på med ei barnevennlig linje. Jeg har mange ganger åpnet ferdig pakkene med jenta på 1 juledag, hvis hun har blitt sliten julekvelden. I år har vi jo to barn og dobbelt med pakker. Kanskje søskenbarna drar hjem å åpner pakker, siden de også er små og kveldstrøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på 4 år og en på 11 mnd. Vi spiser som vanlig kl 17, åpner pakker etter det. Mini på 4 år får være så lenge oppe han orker og minsten legger vi når han blir trøtt. så får det bare bli som det blir =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser kl.17.00. Det passer oss egentlig veldig greit. Andrea bruker og sove en halvtime fra 16-16.30, så da er hun ikke trøtt når vi skal spise middag. Etter middag rydder vi sammen og så er det pakkeåpning for småtrolla. Tantebarnet mitt på 4 år skal også være der;) Så da får de åpne pakker mens vi sitter og ser på og hjelper til. De begge 2 legger seg i 19.30 tiden, så etter det blir det vår tur til og åpne. Helt grei løsning, men det kan jo hende det blir litt unntak med leggingen siden det er julaften da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjem nok til å ete mellom 17 og 19 som vanlig, ivertfall lille tulla søve jo en del på dagen så blir nok ingen problem:)

På julafta synst eg det er greit at dei er oppe lenger, er jo så masse spennande med gaver osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her spist vi kl 17, så åpnet vi pakker kl 19:30 var vel færdig rundt 22.

D gikk ganske greit, til valig legger ho seg kl 19. men vi tok en eksta lur så ho klarte å være våken. ikke blei ho sur heller så d var en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...