Gå til innhold

Hvordan samværsavtale hadde dere som var alene med baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir som sakt alene med en to åring og en baby... Lurer på hvordan samværs ordning som er normalt og om noen som har noen erfaringer eller råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå vet jeg ikke hvor gammel babyen din er.

men vi hadde det slik:

0-1 månede, far kom hit 2 * 2 timer i uken. han hadde med seg en venn, slekning eller dama. men bare 1 av gangen

2-4 måneder 2 * 2 timer, hvor 1 gang i uka var her og en gang i uka var hjemme hos far. jeg var ikke til stedet

4-6 måneder 3 timer 2 ganger i uka. bare hos far.

6- 13 måneder 6 timer anden vær søndag og 4 timer uka

13 måneder til 2 år 1 natt anden vær helg og 4 timer uka

dette er selvsakt ingen standar avtale, men den vi har kommet fram til

Skrevet

Jeg tror det er viktig at barnet treffer pappa oftere når det er lite. Altså hyppig, men kanskje ikke så lenge? For så å kunne øke tiden de er sammen og også tiden mellom hvert treff.

Jeg ble alene med mitt barn da han var 5 mnd. De første månedene etter det var pappa på besøk hjemme hos oss flere dager i uka, jeg gikk da ut. Fra han var 8 mnd var han hos pappa en helgedag hver uke, enten lørdag eller søndag pluss enkelte ettermiddager. Fra han var et år overnattet han en natt annen hver helg og var sammen med pappa en ettermiddag. Fra han var 15 mnd utvidet vi til to netter, etter to år til tre netter.

Skrevet

Jeg tenker også litt på det å få hjelo om natten også... og evnt kvelder s jeg kan få luftet meg litt.. ikke akurat ut å drikke åsnn asså :) Men bare komme meg ut... og å få sove litt om natten .. en sjelden gang,,, Jeg er gravid nå.. venter 2mars...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...