Gå til innhold

ang fødselsforberedende krem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller hva det nå heter... Hvor lenge før fødselen kan jeg begynne med det? og hjelper det? kjøper jeg det på apoteket?

Det blei litt mange spørsmål, men håper veldig på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn med en gang, bedre føre var!! Kjøpes på helsekosten. Veleda fødselsforbredene olje heter den jeg bruker. Skal smøres på mellomkjøttet og maseres i ti minutter...litt vanskelig å nå fram bare..hehe..sambo har sakt han kan smøre med det føles litt rart..haha

Skrevet

Jeg har bare 37 dager igjen til termin, og kom plutselig til å tenke på det :) Da skal jeg kjøpe det, og se om jeg klarer å smøre meg :) Kan jo bare sitte på do, kommer nok litt lettere til da :)

takk for svar :)

Skrevet

Man skal ikke bruke fødselsforberedende olje før uke 34! Dette står både på pakningen og jordmor informerte meg om det. Jeg fikk også dokumentasjon av jordmor på at det gir resultater. Færre rifter under fødsel :) Selv ved bruk kun 2-3 ganger i uka fra uke 34 ser man resultater. Jeg begynte i går, 34+4 på vei :)

Skrevet

Hei!

Går utfra at det er perineummassasje du mener, altså massasje av området mellom vagina og endetarm....?

Fikk info fra jordmor om dette faktisk. Man bruker en olje som er rik på e- vitamin. f. eks. jordnøttolje, olivenolje eller hvetekimolje. I informasjonen jeg fikk står det at det anbefales å starte 4- 6 uker før termin, og at man masserer området (utvendig ja!) i 2-3 minutter, gjerne 2 ganger hver dag. Min jordmor har akkurat vært på noe kurs ang. dette, og anbefaler det da man vissnok har dokumentert at det kan forebygge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...