Skrullemor Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Nå har det seg sånn at jenta på 5 har på et vis klart å rote bort/miste sin nintendo DS. Hele familien har leita høyt og lavt men den er og blir borte.Saken er den at jeg allerede kjøpt et spill til den som hun skal få i julegave. Nå vurderer jeg sterkt om jeg bare skal kjøpe ny til henne, hun har vært med å lete i flere dager nå og er lei seg over dette hun og. Hva ville dere gjort?? Straffe henne med at hun nå ikke har DS eller være snill og kjøpe ny til jul og håpe hun nå har lært å legge den på plass etter bruk.......?
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 ikke for å være stygg, med dette er grunnen til at jeg ikke har kjøpt DS til min 5 åring.... de er rett og slett noen år for små til å ta vare på en slik dyr elektronisk ting.... Jeg har nok villet ventet med å kjøpe ny, kanskje 1 år, det kan jo hende den dukker opp igjen, på det merkligste stedet....og spillet har du jo..)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 Tror ikke jeg hadde kjøpt ny. Synes det er for mye penger til å bare gå å kjøpe en ny bare fordi en ikke finner den. Den dukker nok opp. Gjør jo som regel det. Så lenge som hun har mistet den hjemme i deres hus da.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 Jeg ville nok ikke kjøpt ny, la jenta lære hva som sjer når man mister noe, ikke det at mamma kjøper jo ny, så det gjør ingenting.
Skrullemor Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. desember 2008 Hmmm....joa, er med på den, men vi har virkelig gjennomsøkt heeeele huset. De eldste har sortert gjennom alle sine ting, jeg sortert alle 5 åringens ting. Flyttet på møbler, allt. Den er søkk vekk! Skjønner det bare ikke, hun som var så forsiktig med den før...... Tenker og litt på om hva vis det ikke er hun som har rotet den bort, men en av de andre. Eller pappaen har kastet den under rydding( rydder ofte på en noe irritert måte) Nei jeg vet ikke jeg......hvis den plutselig dukker opp igjen kan jeg jo bare selge den kansje...? Hun er virkelig lei seg for den er borte og.
Korse76♥ Skrevet 18. desember 2008 #6 Skrevet 18. desember 2008 Jeg må si meg enig med de andre her, jeg hadde heller ikke kjøpt ny med det første. Nå har ikke jeg så god råd heller, så jeg syns det er viktig at min jente lærer seg at ting koster og noen ganger må man spare for å få råd til noe sånn igjen. Om den ikke dukker opp i løpet av noen mnd hadde jeg heller vurdert å kjøpe en ny
Skrullemor Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. desember 2008 Må bare nevne at de eldste får og hvert sitt spill til sine, skulle være strømpe-gaven så de kunne hlde på med mens de ventet på kvelden...blir jo bare trist for henne dette...huff! Hadde så klart ventet lenger hvis det ikke var for julen, har råd til det, men det er ikke det det står på....
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 18. desember 2008 #8 Skrevet 18. desember 2008 Må bare signere de som sier de ikke ville kjøpt ny jeg, ja. Og er også helt enig i at en 5åring er for liten for å ha et slikt spill. Her i huset ble det ikke kjøpt noen DS før guttene var 7 og 8 år gamle, og de har en fast plass i stua hvor de skal ligge når de ikke er i bruk. Er for dyrt til at barna selv skal "passe på" dem liksom...
NoDoubt Skrevet 18. desember 2008 #9 Skrevet 18. desember 2008 Kinkig situasjon. Jenta mi på 4 1/2 år vet ikke hva en DS er en gang. Men, uansett, jeg hadde nok gjerne kjøpt en ny jeg og. Men jeg hadde ihvertfall ventet til over helgen itilfelle den skulle dukke opp. Viss alle skal få spill i sokken så er det jo veldig sårt for henne å ikke kunne bruke sitt. Jeg er litt svak på sånne områder. Så lenge du føler det ikke står på økonomien så er jo det og bra. Men hadde hun mistet den igjen....
ana baroma Skrevet 18. desember 2008 #10 Skrevet 18. desember 2008 Hadde jeg hatt penger, så tror jeg at jeg hadde kjøpt en ny. Sånt skjer, og det er ikke alltid en femåring har den fulle og hele kontroll;) Jeg er egentlig ganske striks på sånt, men hvorfor lage julaften til en trist senase, og jeg tror nok jenta har lært... Kanskje heller lage litt regler rundt bruken og hvor den skal legges etter bruk osv.
Skrullemor Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. desember 2008 takker for svar. Hun fikk den til jul for 1 år siden og har behandlet den pent hele tiden. før det spillte hun på søsknene sine. Dykker den ikke opp før mandag blir det nok til at jeg kjøper ny ja, RØD denne gangen, ikke grå som den andre,så syns den bedre. Klarer ikke helt tanken på en trist julaften pga dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå