Gå til innhold

Rotet bort DSen sin.......kjøpe ny??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg sånn at jenta på 5 har på et vis klart å rote bort/miste sin nintendo DS. Hele familien har leita høyt og lavt men den er og blir borte.Saken er den at jeg allerede kjøpt et spill til den som hun skal få i julegave.

Nå vurderer jeg sterkt om jeg bare skal kjøpe ny til henne, hun har vært med å lete i flere dager nå og er lei seg over dette hun og.

Hva ville dere gjort?? Straffe henne med at hun nå ikke har DS eller være snill og kjøpe ny til jul og håpe hun nå har lært å legge den på plass etter bruk.......?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

off.... den der hadde jeg slitt med også....

jeg har kjøpt ds til sønnen til jul, og jeg håper virkelig han klarer å holde styr på den.

tror ikke jeg hadde kjøpt ny egentlig.. men det kommer jo seff an på situasjonen..

er hun en rotekopp i utgangspunktet hadde jeg ikke gjort det...

men, hvis dette er noe som ikke skjer så ofte så hadde jeg kanskje kjøpt en ny

Skrevet

Hadde byttet inn spillet og kjøpt en annen julegave.

Skrevet

hmm... den var vanskelig....

her har 10 åringen klart å ødelegge sin (ikke ett år gammel engang) så det er ikke snakk om å kjøpe ny heller, da får hun spare penger og kjøpe selv, hvis det er det hun vil.

Men det er kanskje litt brutalt for en 5 åring... Kan ds'en hennes ha blitt stjelt? Hva gjør dere hvis den brått dukker opp ett sted en dag da?

Men du kjenner jo ditt barn best, og hvis hun virkelig er lei seg pga dette og viser forståelse for at den skal ligge ett bestemt sted etter bruk, ikke taes med overalt så er det kanskje greit å kjøpe en ny...

Det kommer forresten en nyere ds til våren...

Skrevet

Hun er veldig lei seg nå. Men hele huset er gjennomsøkt, skikkelig sortert.Har hendt hun har lagt den litt tilfeldig fra seg i stua og sånn, sneket den med i seng om kvelden, men da har jeg funnet den under puta etterpå.

De eldste har hver sin som hun ikke får låne, hun som ble sååå glad da hun fikk den. Skjønner ikke hvor den kan ha blitt av......huff, hadde det bare skjedd på et annet tidspunkt....

Skrevet

Må bare nevne at de eldste får og hvert sitt spill til sine, skulle være strømpe-gaven så de kunne hlde på med mens de ventet på kvelden...blir jo bare trist for henne dette...huff!

Skrevet

kan hun ha lurt den med seg ut et sted og glemt/mistet/blitt frastjelt den da??

sjekk finn.no og se om du er heldig og får tak i en billig,brukt en...

hvis ikke ville jeg nok vært bløthjertet og kjøpt ny...

Skrevet

Ville ikke ha straffet henne med at hun nå ikke har DS, vet aldri om det var fordi hun med vilje la den et sted den absolutt ikke skulle være, var distre og mistet den, om den ble stjålet eller om hun var uheldig...

Jeg ville ha kjøpt ny DS..er litt bløthjertet.. og særlig når det er jul hadde jeg ikke hatt hjerte til å ikke kjøpe en ny en.

Skrevet

Om du er helt sikker på at den ikke er i huset (sjekket under madrass og bak senger/sofaer funnet der her i huset noen ganger) så ville jeg kanskje kjøpt en lik og "funnet" hennes. Så slipper hun å lære at den kan bare erstattes. Har dere penger så er det kanskje ikke verdt å la henne sitte o gvære lei seg på julaften.

Har en femåring her med eldre søsken med DS. Skjønner deg godt.

Skrevet

Å jeg hadde nok kjøpt ny jeg også:o) Vi har en ordentlig rotekopp av en unge, og jeg hadde ikke blitt forundret om DSen plutselig var borte en dag. Han er ganske hardhendt og uforsiktig også, så vi har ikke turt annet enn å forsikre den. Det hjelper jo ikke hvis den blir borte da. Eller kanskje dere kan ta det på en eller annen forsikring???

Skrevet

Ja, vi har virkelig leita. Huset er gjennomsøkt fra topp til tå. Søsknene har og stått på hue for å finne den, de syns jo synd på henne de og. Blir nok til at jeg kjøper, har ikke hjerte til noe annet.......

Godt å høre at det ikke bare er meg som er villig til å "gi" meg på dette. Men det gnager meg at det kansje ikke hennes feil. Vi kommer nok til å leite helgen igjenom, skal ha storrengjøring uansett. Hun som ønsker seg Jossefine-spillet sånn.......det jeg har kjøpt........

Hun har hele tiden vært forsiktig med det, storebroren derimot......!

Skrevet

Åhhh stakkars liten:-( Hadde også kjøpt ny, kjenner jeg får helt vondt inni meg av tanken på at hun skal være lei seg på julaften:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...