magica fra tryll Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Æsj, tror rett og slett jeg har fått bihulebetennelse. Er 34 uker. Er det noen som har et godt (kjærring)råd? Verker skikkelig i tennene på ene siden, og føler meg slett ikke bra. Vært sånn i 8 dager...
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 Huffda! Det kan ikke være tannverk da? Jeg gikk skikkelig tannpine i fbm forrige fødsel. Akupunktur kan lindre smerter. Ellers så guffer jeg alltid på med div krydder og urter for å forebygge og behandle sykdom. Nellik (i spiker eller malt) er smertelindrende i en viss grad. Du kan ha det i suppe eller gryterett eller strø på speilegg/omelett f.eks. Er det ille, sterke smerter, så kan du koke opp nellikk i vann (ta såpass at vannet blir litt mørkt) sammen med ingefærrot eller malt ingefær (får bl.a fart på blodomløp og er litt betennelsesdempende). Drikkes både varmt og kaldt. Karri (blat flere andre krydder) er for øvrig et glemrende krydder i hive i maten for å forebygge eller behandle lettere mageplager samt forkjølelse/luftveier.
magica fra tryll Skrevet 19. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. desember 2008 Takk for mange gode råd,tjukkebolla(fælt å kalle noen det da!). Idag måtte jeg rett og slett kapitulere og gå til legen. Fikk konstatert bihulebetennelse og penicillin på resept. Så nå skulle det bli bedre iløpet av ca 1 døgn. Kjører på med litt kryddergreier ved siden av jeg:)
Hakkamella Skrevet 19. desember 2008 #5 Skrevet 19. desember 2008 Hvis det gjør vondt å dunke seg lett over bihulene så er det bihulebetennelse, men er det ikke videre smertefullt så kan det være kombinasjon av kraftig forkjølelse og stressede muskler. Jeg har selv fibromyalgi, og når jeg får fm i ansiktet, så kjennes det ut som jeg trenger rotfylling i samtlige tenner enten oppe eller nede (kommer an på hvor fm sitter). Er du stram i nakken, kan muskulaturen i ansiktet trekke alt nedover, og da får du også tannverk. Prøv med nesespray. Otrivin er godkjent for gravide. Er smerten fremdeles like ille om noen dager, så kanskje du trenger en antibiotikakur/penisilin for bihulebetennelsen
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 19. desember 2008 #6 Skrevet 19. desember 2008 Hei igjen, vi må ikke glemme den fortreffelige kombinasjonen av hvitløk og fersk chilli også! Kvernet pepper i større mengder er og bra (anitbakterielt). Om luftveiene skulle gå tette så er fennikelfrø, anisfrø og/eller timian fine krydder å koke opp og drikke (drikken skal ha litt mørk farge). Evt kan du lage mat hvor du er raus med disse krydrene som er slimløsende (hjelper for både hoste og tett nese). Lykke til og god bedring!
Fire småtroll Skrevet 19. desember 2008 #7 Skrevet 19. desember 2008 Jeg fikk bihulebetennelse for en måneds tid siden, helt tett, vondt i tennene og kjeven, skikkelig hodepine og gørrvondt å bøye meg med hodet ned mot gulvet.. Gikk sånn i 8-10 dager men da var jeg helt ødelagt og ringte legen. Han sa at bihilebetennelse somregel er virus og går over av seg selv på en uke, men varer det lenger enn det må man nesten alltid ha antibiotika. Så jeg måtte på antibiotika, kan nesten ikke beskrive lettelsen min da trykket i hodet forsvant etter et par dagen på medisin.... Hvis du har gått over en uke ville jeg ringt legen! Det er viktig å holde det åpent da, skyll med saltvann så ofte du makter, drikk mye vann og bruk nesespray. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå