Gå til innhold

Ulempen ved å bo på landet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... en legevakt - en lege - de tar bare i mot deg hvis du er døden nær.

Med andre ord; jeg og tørrhosten min samt min verkende kropp må lide en natt til og håpe at fastlegen kan ta i mot i morgen.

Og jeg som trodde det var gøy på landet?! *sukk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På landet? PÅ LANDET???

Vi får sjå kven av oss som kjem først i telefonkøen i morgon tidleg ;-D

Skrevet

Man hadde vel ikke akkurat havnet først i køen mer sentralt heller. Ting som kan vente til fastlege dagen etter skal vente til fastlege dagen etter.

Skrevet

Andre steder har man jo ofte tilbud som Volvat osv. da, raffen;o)

Skrevet

Øh, jeg ville ikke komme først i køen (hvor leste du det?). Jeg ville bare komme meg dit.

Og nei, det frister ikke så mye med en natt til sittende i sofaen og hoste til jeg brekker meg.

Skrevet

Visst er dette på landet, ikke bare ser jeg et par-tre gårder fra huset mitt, jeg hører dem også! Bææææ... I sommer var jeg livredd for å få sauer i hagen, da hadde jeg seriøst dødd på meg! *ler*

Skrevet

Huff, er i samme situasjon Olgamor, men jeg har fått colysan, men tør ikke å ta den, for det er morfin i den og jeg er alene med ungene (mannen ute med jobb). Jeg er redd for å bli for trøtt/full eller jeg vet ikke hva:-(

God bedring til deg! Be de ta prøver for mykoplasma lungebetennelse om du har hostet lenge.

Skrevet

Uff, var ikke meningen å være frekk altså, ser at svaret mitt kanskje var litt kvast. Unnskyld.

God bedring til deg, håper du kommer deg til lege i morra!!

Skrevet

Usja, tørrhoste er kjedelig. Har du prøvd kjerringråd som sterk ingefærte?

Skrevet

Ta Cosylan før du legger deg, hvis du ikke tør å ta nå. den har ikke annen effekt enn at du blir litt trøtt :) og, du - den smaker j**** :P

Skrevet

Jeg har hostet vel en ukes tid, men det har blitt verre og verre. I natt sov jeg på sofaen, sittende, for å unngå å hoste til brekningene tok meg. Og var til legen i dag med lillegutt (øyebetennelse) og glemte helt meg selv da jeg likevel var der! *klask i panna*

Jeg har tatt Cosylan en gang før (og bare en gang) og jeg ble helt susen og rar. Ikke full eller noe... jeg fikk følelsen av at jeg svevde og ble litt "la-la-la" i hodet mitt. Jeg var på jobb den dagen og hadde en forferdelig hoste og pga underbemanning så kunne jeg ikke bare gå heller. Så da fikk jeg en skvett Cosylan og hosten forsvant. Men tror ikke kollegaen min syntes det var så mye hjelp i meg den dagen, egentlig... hihi. Men hun lo godt av meg!

Skrevet

Nei, det har jeg ikke prøvd. Og det eneste jeg har av ingefær er kapsler mot reisesyke.

Men jeg drikker mye vann, suger halspastiller og prøver å få i meg yoghurt for å "kjøle" ned halsen om du skjønner.

Skrevet

...og der dukkar problemene med å bu på LANDET opp igjen - kor i alle dagar får ein tak i noko så urbant som ingefærte??

Haha!

Sauar i hagen er jo digg, gratis pinnekjøtt ;-D

Skrevet

Hehe, så sant, så sant. Da må vi jo reise helt til byd'n og det orker ikke jeg i allefall.

Hihi, jeg skal huske på det om det faktisk vandrer en sau eller to inn i hagen min. Jeg mener... finders keepers, ikke sant? :-p

Skrevet

Du skal være rimelig døden nær for ikke å sitte fire-fem timer i kø blant gretne junkier og småslåssende klaner på Oslo legevakt også, sånn om det får landlivet til å føles noe bedre.

Skrevet

Urk:(

Er bare redd for å bli så trøtt at jeg ikke hører om ungene våkner en gang.. Smaken skal jeg alltid greie.

Skrevet

Men i Oslo har man i hvert fall andre alternativer, pila, som legevaktbasene og Volvat mm.

Olagmor, det er ikek så lurt med melkeprodukter som youghurt og ren melk når du har hoste. Skaper bare mer slim. Det er bedre med isvann f. eks.

Huff, god bedring til deg! Jeg har ikke kommet i gang med noe julegreier pga. sykdom ennå, men tror det kan bli litt så som så med det meste i år.

Skrevet

Sauer i hagen er mye bedre enn gamp i hagen, som driter ned alt som er, og i tillegg spiser opp tomatplantene mine.

Skrevet

Neida, det blir du ikke. En voksendose er på 5 ml om jeg husker riktig, og du kan bli døsig, men du havner ikke i koma.

Ta den nå, slik at den sterkeste effekten har gått ut til du skal legge deg. Så får du sove uten den skrekkelige hosten.

Skrevet

Pila; med andre ord, om man ikke er døden nær når man kommer dit, så blir man det etter å ha vært der litt.

Mom2Two, jeg er foreløpig slimløs, jeg bare hoster meg sår uten at noe skjer. Men skal huske på det, det var bare så deilig å kjøle ned halsen litt med kald yoghurt.

Og det finnes andre alternativer her. Vel to timer tur-retur og jeg kjenner at jeg ikke orker å kjøre så langt i kveld.

Og det er da heldigvis enda 6 dager til jul, jeg krysser fingrene for snarlig bedring slik at du får jula i hus. Og om noe skulle mangle, så betyr det ikke så mye i det store og det hele. Jul blir det uansett og man får bare gjøre det beste utav det. Ungene dine vil kose seg uansett om du ikke har bakt syv slag og skrubbet gulvet. Det går helt fint=)

Og god bedring til deg også, må helgen bringe oss helse, hehe.

Skrevet

Men har du ikke noe apotek i nærheten heller? Jeg kjøpte noen supre tabletter på apoteket mot tørrhoste en gang og de funket som bare F på meg.

Skrevet

Nei, ikke før i 2011, hehe. Byggingen er i gang!

Men i morgen skal jeg uansett mot siviliserte strøk, for lillegutt skal til kontroll på sykehuset og da kommer jeg meg til et apotek! :D Husker du hva de tablettene het?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...