Gå til innhold

ny kjæreste og "kjefting" på barnet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært alene med barnet mitt hele veien.

I sommer møtte jeg en jeg raskt fant tonen med, datteren min var da 9mnd.

Jeg hadde møtt denne mannen mange ganger før jeg lot han få møte datteren min. Han hadde ikke vært i rommet mer enn en liten halvtime før han begynte å "neeeiii, neeeeiiii, neeeeeeeeeiiiiii" til henne.

Jeg tenkte at han sikkert prøvde å late som om han brydde seg.

Men dette utvilket seg, han sa nei til hver minste ting til henne, og hysjet på henne når hun pratet. Var veldig av den typen "ikke ta henne opp, hun har ikke vondt" når hun gråt.

Dette var utrolig ødeleggende for min del, jeg klarte ikke det. Jeg menter at han ikke hadde noen rett til å kjefte på henne (nå var jo dette uvesentlige ting, og jenten var baby).

Jeg prøvde å ta det opp med han, men fikk til svar at han gjorde det for å "sette seg i respekt hos jenten min, fordi hun bare hørte på meg":

WTF? Dette forholdet varte i 2-3mnd, jeg taklet ikke at han prøvde å leke pappa på den mnd.

Men er jeg sær?

Hadde vi vært sammen lenge osv, så hadde det selvfølgelig vært greit at han irettesatte henne, men en baby på 9mnd som han kjeftet på for alt og ingenting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som en mindre intelligent mann!!!!!! bra du er kvitt ham...

Skrevet

Æm... nei du er ikke sær. Det er ikke greit å kjefte på små barn enten man er biologisk far eller bare kjæreste. Tror du skal være glad for at du er kvitt ham.

Skrevet

Jeg spekulerer ikke så mye på hvor skrullete fyren er, som jeg spekulere på at du må spørre her inne om DU er sær.

Du vet vel svaret selv?

Fyren er en idiot, og fortjente ikke engang tiden det tok deg å legge ut innlegget. Eller at jeg tok meg tid til å svare, for den saks skyld..

Skrevet

Er denne fyren utenlandsk? Høres slik ut.. ?

Skrevet

HI her: takk for svar. Venninnen min mente nemlig at jeg måtte finne meg i at han kunne kjefte på henne. Ja, særlig etter første møte og 2mnds bekjentskap og en baby.

Han er ikke utenlands nei, men høres jo nesten ut som en kurder med bein i nesen:p

Skrevet

Jeg kjenner personlig en mann fra Kosovo, og han er verdens snilleste. Barnevennligheten selv.

Skrevet

En ting er å si nei eller avlede barnet fra å gjøre ting som normalt ikke er lov. Hvis barnet holder på å rive ut alle filmene fra hylla og du er på toalettet, så må en annen person som er der kunne si nei, og ta barnet vekk, ikke sant? Og om barnet lugger eller slår (som de jo ofte gjør) så må det jo være greit at personen som holder barnet på fanget sier nei, og tar hånden bort (og for eksempel sier ikke slå, men stryke og vise med hånden til barnet).

Jeg vil si at en ny samboer eller kjæreste vil ha en rett til å være voksen ovenfor jenta, og kunne si nei når det passer. Men det er jo en fintfølende linje dette her. Det passer jo ikke at han invaderer din barneoppdragelse og kjefter på jenta for ting som du aldri ville ha irettesatt henne for. Men når dere har slike misoppfatninger av barneoppdragelse og han ikke respekterer din måte å gjøre tingene for din datter på, så var kanskje ikke forholdet liv laga uansett. Hadde han nå tatt det opp med deg først om hva han syntes kunne gjøres på en annen måte, så kunne dere ha diskutert det. Selv om en aleneforsørgers metoder har fungert så er det jo ikke dertil sagt at det ikke kan gjøres bedre eller annerledes (uten at det går dårligere), ikke sant? Men siden dette med kommunikasjon ikke fungerte så mener jeg at du gjorde det rette.

Kanskje du kan være litt mer obs på å få slik kommunikasjon til å fungere i neste forhold? (det er jo ikke ditt ansvar alene, men du kan jo være mer bevisst på det siden datteren din og du har mye mer å vinne på det.)

Skrevet

Sær? Jeg satt bare og ventet på at du skulle skrive at du ikke var med denne mannen mer! Han hadde ingen rett til å "sette seg i respekt" hos henne heller, drittmann.

Visste du forresten at det er noen menn som utelukkende går etter alenemødre fordi de gjerne vil være reserve-pappa - som han der? Merkelige skruer, hold deg langt unna dem :)

Skrevet

Overhodet ikke greit.

Du er ikke sær. Hun er da for faen ingen bikkje heller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...