Gå til innhold

4-åring med en liten talefeil fremdeles....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun snakker nå ganske rent, kan ikke si norsk r, men det kunne ikke jeg heller på den alderen. Hun snakker jo uansett mest engelsk.

Men hun kan ikke si sp eller sm. Det blir til f i stedet.

Det blir mye morsomt ut av det;-)

Hun forteller meg at hun vil ha "fenner" med "farkles" (spenner med sparkles - både norsk og engelsk der) i håret, hun vil putte pengene sine i faregrisen, hun spiser suppe med en "foon" og jeg har tilfeldigvis satt meg på hennes "fot" (spot). Noen av dukkene hennes er så "få" (små", og av og til ber hun meg om å "fell my sutti!" (Smell my sutti (suttekluten)).

Det beste er når hun sier "Nå kan vi fise!" når vi har satt oss til bordet!

En venninne av meg er logoped. Jeg forklarte henne den siste, og hun lo og sa: "And why would you want to get rid of that!"

Hvordan er talen til andre 4-åringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En av mine snakket ikke helt rent (med R) før han var 7, mens en av jentene snakket klokkeklart som 2 åring.

Så det varierer stort.

Minstemann på 3 snakker også en herlig blanding av norsk og engelsk, og har en del småfeil. Det høres faktisk ut som han er nordlending når han sier enkelte norske setninger!

Det er ikke greit alltid,nei ;o)

Skrevet

Mine snakker ogsaa litt blanding selv om de hovedsaklig er ganske flinke til aa skille spraakene fra hverandre.

Eldste blir 4 i mars og naa i desember kom Ren, den norske Ren vel og merke. Den engelske har vaert der lenge... Og naar han uttaler den saa er det med slik kraft og understrekelse at det nesten hoeres ut som en ny talefeil :)

Minsten paa 2,5 kan kun den engelske...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...