CathrineM Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Endelig har jeg kommet på et julegavetips til venninna mi! Hun elsket boken "Brida" av Paulo Coelho, så jeg har lyst til å kjøpe henne en annen bok av ham. Er det noen som har lest disse bøkene, og kan tipse meg om hvilken som passer for en som likte "Brida"? Ho ho ho - God jul!
Blåmandag¤ Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 Jeg har aldri skjønt greia med Coelho jeg, synes han er tidenes mest oppskrytte forfatter. Men andre populære bøker han har skrevet er Alkymisten, Veronika vil dø og Elleve minutter. Har alle sammen, likte ingen av dem. Men mange er jo veldig glade i disse bøkene da.
Ranveig R Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 Har lest Alkymisten og Veronica må dø. Dei er lettleste og for så vidt fengande, men eg synest likevel ikkje dei er så fantastisk som mange vil ha det til.
Matildesnusk + lille ups Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 Har ikke lest Brida, men 4 andre av bøkene hans. Av de synes jeg personlig at Ved elven Piedra satt jeg og gråt var den beste. Alkymisten, som er den mest kjente, liker jeg ikke. Heller ikke Veronica vil dø. Djevelen og frøken Prym er også ganske interessant!
Let's hear it for the boys! Skrevet 18. desember 2008 #5 Skrevet 18. desember 2008 Enig med mammaogmatilde. Piedra er den beste, men jeg vil anbefale å lese den på engelsk.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 18. desember 2008 #6 Skrevet 18. desember 2008 Oi spennende. Fikk denne Piedra i dag av en kollega som slutter å jobbe hos oss. Har prøvd med på coelho før og måttet gi opp, men har store ambisjoner om å komme meg igjennom denne i løpet av jula. Så da ble forventningene skrudd opp litt.
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 Har heller ikke skjønt greia med han, har bare lest Alkymisten. Likte den ikke.
prebs Skrevet 18. desember 2008 #8 Skrevet 18. desember 2008 Hihi, jeg må le litt. Jeg har lest "Veronika vil dø" og "Alkymisten" og øynet ikke dybden, for å si det med Ibsen. Jeg er enig at han er oppskrytt og at filosofibetrakningene er av det enkle slaget. Litt sånn: "La oss være dype, dere" (Alkymisten) og "Få perspektiv på livet" (Veronika).
Gjest -<<- Skrevet 18. desember 2008 #9 Skrevet 18. desember 2008 Heksen fra Portobello. Coelho har bare blitt mer og mer pretensiøs med årene.
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #10 Skrevet 18. desember 2008 Har lest de fleste av han, syns bøkene er fine. :-) Brida er jeg halvveis i nå. Anbefaler også "Ved elven Piedra satt jeg og gråt" Kjempefin bok. .-)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 18. desember 2008 #11 Skrevet 18. desember 2008 Zahir er også helt grei å lese.
Tarantellamora Skrevet 18. desember 2008 #12 Skrevet 18. desember 2008 Veronica vil dø er knallbra. Den anbefales på det sterkeste. Alkymisten er god. Elleve minutter er veldig god Frøken Prym og Djevelen likte jeg også veldig godt. Nå holder jeg på med en som heter Zahir. den er også god, men ikke helt på samme måte som de andre
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 18. desember 2008 #13 Skrevet 18. desember 2008 elleve minutter synes jeg var bra!
Leirha Skrevet 18. desember 2008 #14 Skrevet 18. desember 2008 Alkymisten er jo standar. Den er veldig bra. Og Vernica vil dø er også veldig god og levende fortalt. de andre har jeg ikke lest.
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #15 Skrevet 18. desember 2008 Noe er ok, noe er oppskrytt, og noe er bare kjedelig. Jeg synes mannen er oppskrytt jeg da. Alkymisten falt ikke i smak her. Jeg syntes Zahir var ok. Ved elven Piedra satt jeg og gråt måtte jeg legge fra meg. Hmmm, egentlig liker jeg ikke Coelho noe sørlig
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #16 Skrevet 18. desember 2008 jeg har lest alt av han og om hun liker brida så liker hun nok heksen av portebello, men by the river piedra i sat down and wept (kom ikke på den norske tittelen da jeg leser de på engelsk) er veldig god alkymisten er en klassiker og verdt å lese om man i utgangspunktet liker det han skriver. lykke til med å velge en bok, det er mange fine å ta av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå