Gå til innhold

Dagens lure spørsmål fra meg :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en dame får barn med mannens eneggede tvillingbror,vil en dna test av mannen vise at barnet ikke er hans?

Grublet på dette i hele går :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

eneggede tvillinger har vel samme dna? Hmm..godt spurt!

Skrevet

hm.. de har jo ikke like fingratrykk så de har vel sikkert ikke helt lik dna heller?

ikke aner jeg

Skrevet

Har spurt flere stykker i dag, men ingen kunne gi meg et svar :)

Skrevet

tja der ga du meg noe å gruble på også. hehe. aner ikke jeg altså.

så jeg får dytte oppigjen. kanskje noen andre vet? sikkert noen her som er tvilling, kjenner noen eller noe sånt?

Skrevet

Hehe,mye rart man skal lure på.

Skrevet

Det har jeg sett noe om på discovery :) Og selv om de er like, så er de forskjellige, så ja, du vil kunne konstatere hvem som er faren, men de har veldig lik dna, og hvis de ikke er obs på det kan de ta feil.

Skrevet

ingen har lik dna... utenom den sauen som blei klona og kloningen..

Skrevet

Såvidt jeg har forstått er dnaet så og si likt ved unnfangelsen, men det oppstår små forskjeller ved den videre kopieringen når fostrene utvikler seg. Det vil derfor være mulig å skille tvillingene ved dna-test, men må nok testes spesielt nøye, vil jeg tro.

Skrevet

-Nei.

Vi tok farskapstest da jenta var baby, (Far ville ikke erkjenne farskap) og da står det nederst at det er utelukket at en slektning av xxxxxx var far til barnet, dvs. far/bror/onkel osv. Dette gjelder også for tvillinger.

Skrevet

Ok. Tusen takk for svar folkens :)

Skrevet

sambo og jeg kødda med det der for han er enegget tvilling;)

og han mente det kunne bli vanskelig å si om det var han eller broren som var faren;)

Skrevet

Nei det er det ikke. Selv om man er enegget tvilling, så er ikke alle fem paternelle alleler identiske. Når man tar en DNA så er ALLE de fem p.a. Like hos barn og far, om det er en match.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...