Gjest Sauen - preggers Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Jeg er bare 17+3, men tror jeg må krype til korset allerede... I forrige svangerskap jobbet jeg 100% i en fysisk tung jobb, og ble sykemeldt allerede når jeg var 13-14 uker på vei, pga rygg/bekkenplager. Selv om jeg var 100% sykemeldt ble bare bekkenløsningen verre og verre, og jeg hadde fremdeles litt vondt etter graviditeten. Denne gangen begynte det også tidlig (jeg har hofte/bekkenlidelser fra før som gjør meg litt ekstra utsatt) og nå er det helt grusomt. Frem til nå har det gått sånn noenlunde i hverdagen, men det har ikke vært noe greit på jobb og etter jobb, har hatt mye smerter i bekkenet da. Jeg jobber bare annenhver helg og det går jo greit, men jeg har tatt på meg en haug med vakter nå i desember og i januar. Disse vaktene tok jeg på meg før BL hadde slått inn, og jeg trodde det skulle gå greit. Jeg jobber som pleieassistent på sykehjem (pluss som ringevikar i butikk), og jobben min innebærer masse gåing, tunge løft, mye bøying og ned på golvet osv. Jeg er redd jeg skal ødelegge bekkenet mitt helt hvis jeg nå skal presse meg til å jobbe så mye nå i desember og januar. Så da tenkte jeg å spørre legen om jeg kunne få en sykemelding, evt aktiv sykemelding, for denne perioden. Det går jo utover de andre på jobben at jeg trenger endel hjelp og må jobbe tregere nå fordi jeg blir hemmet av bekkenløsningen, og jeg vil jo gjerne kunne jobbe til jeg skal ut i permisjon. Er det dumt å be om sykemelding når en haug med andre gravide klarer å jobbe 100% hele svangerskapet? jeg jobber jo bare 20% egentlig, så føler at jeg egentlig burde klare en liten periode med full jobb...
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 Det er noe du må kjenne etter selv. Er ikke noen vits i å sammenligne med andre gravide, for alle er forskjellig. Hvis du ïkke klarer å jobbe, er det ikke dumt å få s.meld.
Ranveig R Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 Det er egentlig eit litt rart spørsmål å stille. Om ein ikkje klarar jobben, så klarar ein ikkje jobben, så enkelt er det. Kva andre klarar har ingen ting med saka å gjere...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 nej! det er ikke dumt. be legen om sykmelding. egentlig burde du vel hatt ekstra oppfølging fra legen pga bekkenplagene sist også.
Gjest Sauen - preggers Skrevet 18. desember 2008 #5 Skrevet 18. desember 2008 Ja, jeg bare tenker på hvordan legen og kollegaene vil oppfatte det, siden jeg helst ønsker å komme tilbake i jobb så lenge jeg "slipper" denne perioden her med så mye jobbing. Det er jo noe jeg selv har påtatt meg, men jeg klarer ikke si nei når de ringer og spør om jeg kan jobbe ekstra. Jeg er litt redd for at de skal tenke at jeg sluntrer unna i perioder med mye jobb, men plutselig er "frisk igjen" (frisk nok til å kunne jobbe annenhver helg) når den perioden er over... Skal begynne til fysiotereapeut i januar da, så jeg får håpe det gjør ting bedre...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 18. desember 2008 #6 Skrevet 18. desember 2008 kan du ikke ringe de og spørre om de kan gjøre om på vaktskjemaet da? og gi vaktene til noen andre? evt. si at om de ikke gjør det må du sykemelde deg.
Gjest Sauen - preggers Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 Ja, det kan jeg jo evt gjøre=) Da har jeg ihvertfall gjort mitt for å ordne opp i dette... Så får vi bare se hvor mange som melder seg frivillig til ekstravaktene da...=P
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 18. desember 2008 #8 Skrevet 18. desember 2008 men psst; du taper jo penger på å være så høflig da. for du skal jo egentlig ha betalt for de vaktene når du er sykmeldt. hehe.. hilsen alenemoren som bare bryr seg om pengene.. ;p
Gjest Sauen - preggers Skrevet 18. desember 2008 #9 Skrevet 18. desember 2008 Hehe, jeg skulle gledelig BETALT dem for å slippe å jobbe de vaktene jeg. Trenger egentlig ikke de pengene for ekstravaktene, men jeg har så fordømt mye samvittighet at de kan ringe meg midt på natta og jeg løper til jobb... Altså, misforstå meg rett, ekstra penger på konto er alltid kjekt altså, men vi klarer oss uten=)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 18. desember 2008 #10 Skrevet 18. desember 2008 ok. da synes jeg du skal være ærlig og si at du ikke greier de. arbeismoral er godt å ha! jeg leter etter min. haha. nejda.
Gjest Sauen - preggers Skrevet 18. desember 2008 #11 Skrevet 18. desember 2008 Hehe, jeg tror de har forstått det nå for de har faktisk ikke ringt på over en uke ang ekstravakter, og det tror jeg er ny rekord. Sist gang sa jeg faktisk nei, forresten. Flink var jeg da! Arbeidsmoralen finner du i skuffen under den strikkegenseren du fikk av oldemor og aldri brukte...=P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå