Gjest Sauen - preggers Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Jeg er bare 17+3, men tror jeg må krype til korset allerede... I forrige svangerskap jobbet jeg 100% i en fysisk tung jobb, og ble sykemeldt allerede når jeg var 13-14 uker på vei, pga rygg/bekkenplager. Selv om jeg var 100% sykemeldt ble bare bekkenløsningen verre og verre, og jeg hadde fremdeles litt vondt etter graviditeten. Denne gangen begynte det også tidlig (jeg har hofte/bekkenlidelser fra før som gjør meg litt ekstra utsatt) og nå er det helt grusomt. Frem til nå har det gått sånn noenlunde i hverdagen, men det har ikke vært noe greit på jobb og etter jobb, har hatt mye smerter i bekkenet da. Jeg jobber bare annenhver helg og det går jo greit, men jeg har tatt på meg en haug med vakter nå i desember og i januar. Disse vaktene tok jeg på meg før BL hadde slått inn, og jeg trodde det skulle gå greit. Jeg jobber som pleieassistent på sykehjem (pluss som ringevikar i butikk), og jobben min innebærer masse gåing, tunge løft, mye bøying og ned på golvet osv. Jeg er redd jeg skal ødelegge bekkenet mitt helt hvis jeg nå skal presse meg til å jobbe så mye nå i desember og januar. Så da tenkte jeg å spørre legen om jeg kunne få en sykemelding, evt aktiv sykemelding, for denne perioden. Det går jo utover de andre på jobben at jeg trenger endel hjelp og må jobbe tregere nå fordi jeg blir hemmet av bekkenløsningen, og jeg vil jo gjerne kunne jobbe til jeg skal ut i permisjon. Er det dumt å be om sykemelding når en haug med andre gravide klarer å jobbe 100% hele svangerskapet? jeg jobber jo bare 20% egentlig, så føler at jeg egentlig burde klare en liten periode med full jobb...
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 Det er noe du må kjenne etter selv. Er ikke noen vits i å sammenligne med andre gravide, for alle er forskjellig. Hvis du ïkke klarer å jobbe, er det ikke dumt å få s.meld.