Gå til innhold

Hjelp angående søknader.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne å søke på stønader fra NAV.OS etc.Noen som vet om man kan søke FØR man har fått ny adresse?Jeg og X`n skal bo sammen til jeg finner bolig,å det kommer jeg ikke til å få før etter jul...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan vel søke, men tror ikke du får noe før "faktisk samlivsbrudd"

Skrevet

Jeg gjorde det samme...men her er hvordan det gikk: Samboer meldte flytting f.o.m 21 oktober...jeg søkte på alle mulige stønader, men de kunne ikke behandle de før adresseendringen var i orden..så måtte vi mase på folkeregisteret pga av det tok så lang tid (over 1 mnd), så fikk samboer et brev i posten på sin nye adresse hvor han fikk beskjed om at han måtte bekrefte nytt bosted; leiekontrakt e.l., og oppgi hvor mange overnattinger han hadde tenkt å ha med barnet på mors adresse (det var maks 4)...så måtte han sende inn dette, gikk enda et par uker før endringa var i orden...så begynte nav å behandle papirene mine (etter at jeg ringte 2-3 ganger og purret på de)....bare for å si det sånn..er nå 2 mnd siden jeg først hadde møte med ei på nav og jeg har enda ikke fått noen penger :( Snakka med de igjen i dag, og fikk ordnet slik at jeg fikk utbetalt barnetrygda for nov og des nå (3000kr) men må vente til januar med os...så du bør være tidlig ute når det gjelde nav :)

Skrevet

anbefaler å vente til faktisk samlivsbrudd så du kan sende med nødvendig dokumentasjon, de får uansett ikke ferdigbehandla søknaden uten dette og risikoen for ekstra tull er bare større...må legges på vent til du leverer, papirer kommer fra hverandre osv..

Du vil uansett ikke få noe stønad for perioden før faktisk samlivsbrudd kan dokumenteres.

Skrevet

Sikkert et kjempe teit spørsmål,men hvordan dokumenteres samlivs bruddet? Burde jeg ta den biten først FØR jeg starter søke prosessen?

Skrevet

dok fra folkeregisteret samt meglingsattest fra fvk ..bestill time der først som sist...ofte ventetid..

Skrevet

Familievernkontoret:)

Og sier som de andre her; melde flytting FØR innlevering av søknader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...