Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Vi reiser til spania i julen og skal ha med våre 3 barn på 2, 5 og 7 år. Bør vi ha med bilseter? Får vi festet de i evt taxi og buss? Lønner det seg å ta med bakovervendt sete eller beltestol til 2 åringen? Det er kanskje ikke så lett med forankringsfester og sånn i spanske taxier? Er det i det hele tatt sikkerhetsbelter på bussen og i taxier? Lønner det seg å ta med vogn til 2 åringen eller tvillingvogn til 2 åringen og 5 åringen? Jeg tenker det kan bli en del gåing også. Har aldri vært i syden før jeg så derfor lurer jeg litt.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 Tror ikke at du skal regne med at det er fester til bilstol i hverken taxier eller busser. Dessuten kommer de til å bli superirriterte om du bruker lang tid of fikler med det. Det letteste om man vil sørge for god bilsikring (og etter min mening den eneste måten), er å leie bil med barneseter. Først da får man sikret ungene ordentlig. Synd at det er sånn, men det er altså sannheten. En 5-åring trenger ikke vogn vel? Hadde i hvert fall ikke fått mine unger til å sitte i vogn når de er 5 år. Da må man heller legge opp tempoet etter ungene. Håper dere får en fin tur!!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 Enig med leie av bil med bilstoler. Det har vi gjort hver gang vi har vært i utlandet etter vi fikk unger. Ellers er det nok med en vogn til 2 åringen. Ikke er det plass på fortauene for en søskenvogn heller. Mine sluttet med mesteparten av vognsittingen da de var 2,5 år og bare noen få ganger frem til 3 år.(de siste 6 mnd)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 Klart dere skal ha med dere bilsete. Det er like viktig å sikre barna på ferie som her hjemme. Hadde dere tatt taxi uten å sikre barna her? Det blir litt ekstra bagasje, men heller det enn å ha de usikret. Vi var i mallorca for et par år siden og der hadde de ganske nye biler hvor det var ordentlige sikkerhetsbelter. Det at taxi sjåførene er utålmodige har ingenting å si så lenge dere betaler:) Jeg hadde ikke tatt med tvilling vogn for gatene er ganske trange. En 5 åring har vel egentlig ikke noe behov for å sitte i vogn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå