Gå til innhold

Bilsete på ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser til spania i julen og skal ha med våre 3 barn på 2, 5 og 7 år.

Bør vi ha med bilseter? Får vi festet de i evt taxi og buss?

Lønner det seg å ta med bakovervendt sete eller beltestol til 2 åringen? Det er kanskje ikke så lett med forankringsfester og sånn i spanske taxier?

Er det i det hele tatt sikkerhetsbelter på bussen og i taxier?

Lønner det seg å ta med vogn til 2 åringen eller tvillingvogn til 2 åringen og 5 åringen? Jeg tenker det kan bli en del gåing også.

Har aldri vært i syden før jeg så derfor lurer jeg litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke at du skal regne med at det er fester til bilstol i hverken taxier eller busser. Dessuten kommer de til å bli superirriterte om du bruker lang tid of fikler med det.

Det letteste om man vil sørge for god bilsikring (og etter min mening den eneste måten), er å leie bil med barneseter. Først da får man sikret ungene ordentlig. Synd at det er sånn, men det er altså sannheten.

En 5-åring trenger ikke vogn vel? Hadde i hvert fall ikke fått mine unger til å sitte i vogn når de er 5 år. Da må man heller legge opp tempoet etter ungene.

Håper dere får en fin tur!!

Skrevet

Enig med leie av bil med bilstoler. Det har vi gjort hver gang vi har vært i utlandet etter vi fikk unger.

Ellers er det nok med en vogn til 2 åringen. Ikke er det plass på fortauene for en søskenvogn heller.

Mine sluttet med mesteparten av vognsittingen da de var 2,5 år og bare noen få ganger frem til 3 år.(de siste 6 mnd)

Skrevet

Klart dere skal ha med dere bilsete.

Det er like viktig å sikre barna på ferie som her hjemme.

Hadde dere tatt taxi uten å sikre barna her?

Det blir litt ekstra bagasje, men heller det enn å ha de usikret.

Vi var i mallorca for et par år siden og der hadde de ganske nye biler hvor det var ordentlige sikkerhetsbelter.

Det at taxi sjåførene er utålmodige har ingenting å si så lenge dere betaler:)

Jeg hadde ikke tatt med tvilling vogn for gatene er ganske trange. En 5 åring har vel egentlig ikke noe behov for å sitte i vogn?

Skrevet

Jo, 5 åringen min er så lat

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...