Gå til innhold

hadde termin 15 des, kan det bli 09 bebis????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er bere 3 dager over termin, men har aldri vært sprekere hele svangerskapet... slå den. Det jeg lurer litt på er:

29 des er jeg 14 dager over tiden, og man skal da etter boken bli satt igang, men som dere sikkert sjønner er det da bare to dager til et nytt år, og det har mye og si for den lille bebisen min.

Er det noen i samme situasjon som har spurt litt om rutinene for dette hos jordmor? vet de svarer veldig forskjellig, og at det kommer an på hvor friske og raske man er... Hadde termin 15 des....

 

Gleder meg til og høre om noen vet noe om dette eller er i samme situasjon;)

 

Kan det bli 2009 bebis????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde jeg kunne havne der med termin 17.des, men her blir man satt igang etter 12 dager over termin.

Hørtes dog ut som det var mulighet for å gå lenger hvis alt så veldig bra ut, om man virkelig vil det da..viktigste for meg var jo at sykehuset ikke lar en gå mer enn 12 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, 3 dager på overtid. Så fint å høre du er i så god form, og godt mot ikke minst. :)

 

Jeg har termin i dag, 19. desember, og overtid 2. januar. Akkurat som deg er jeg i tipp topp form, jeg har ikke en eneste graviditetsplage, vet man ikke skal skryte høyt av dette da man bare burde være takknemlig og holde kjeft ;) Ikke har jeg no særlige tegn på at fødselen nærmer seg heller, bortsett fra stikkinger i underlivet, så fødselen føles milevis unna. MEN jeg er så innmari rastløs og lengter slik etter å møte lilleskatten vår at jeg hååååper hun skal komme allerede før jul jeg da, hadde vært så koselig! :)

 

Men sett i langsiktig perspektiv skulle jeg også ønske det drøyet 13 dager slik at hun kommer 1. januar og blir 2009-baby... som vi trodde vi hadde laget i vår, thi-hi ;)

 

Men jeg vet ikke om jeg tørr å begynne å hååååpe på at det skal gå så mye over, for tenk hvor nervepirrende de siste dagene før nytt år blir da, og skuffelsen kanskje deretter dersom vi skulle "poppe" bare dager før!?

 

I følge jordmor bli jeg sendt på overtidskontroll i løpet av en ukes tid, og satt i gang 14 dager over termin. Men du kan jo alltid høre med jm/lege dersom det nærmer seg nyttog år du enda går med stor mage, for er alt bra med både deg og babyen så kan der vel ikke være noen hast med å sette deg i gang!? Men jeg VET ikke.

 

Masse lykke til da, håper fødselen blir en fin opplevelse, uansett NÅR den setter i gang! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det er litt sprøtt, men jeg er i akkurat samme situasjon. Termin var 15.12., og jeg skal ha overtidskontroll på sykehuset den 29. Er også i ganske god form, og ingen tegn på at det skjer i dag liksom...

 

Har vært hos jordmor i dag, og hun sa at den 29. vil det altså være kontrolle, dersom alt er bra med babyen og meg kan det avventes litt med å gi "igangsettingsgelé". Dersom geléen ikke funker første gang får man en hviledag og de prøver igjen... Etter ca. 4 dager vil det bli vurdert kaisersnitt... Dette er kun kortversjonen, og du får sikkert mer informasjon fra din egen jordmor eller lege. Alt vil jo bli vurdert underveis (moden, ikke moden livmorhals, fostervann, etc.), så det er nok ikke noe fasittsvar.

 

Jeg prøver å ikke tenke så langt, men tar heller en dag om gangen. Jeg var egentlig mest nervøs akkurat før termindatoen, for da forestilte jeg meg at det kunne skje hvert øyeblikk - kjempeslitsom!! Har blitt mer avslappet etterpå, og sier til meg selv at babyen kommer når det kommer - ikke såå mye å gjøre noe med. Alt i alt syns jeg derfor at denne uken har vært kjempefin!

 

Håper selvsagt at jentebabyen kommer snart, helst av seg selv, og helst før jul... eller kanskje etter jul?! :) Jaja, bare hun kommer og er frisk, så er vi fornøyde!!!

 

Ønsker dere begge to masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...