Gjest Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Når de åpner døra, kommer de rett inn i stua. De har ikke gang. Er det vanlig i Amerika? Hvor gjør de av gjestenes sko og yttertøy da?
Mersa og gutta <3 Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 Det har jeg og lagt merke til. Tror kanskje det ikke er vanlig med gang nei...merkelig!
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 De har ikke gang i i storbritania heller.. Hvor gjør de av sko og yttertøy spør jeg. De gamle husene har gang, men ikke de nye. Pussig..
nybebis Skrevet 18. desember 2008 #5 Skrevet 18. desember 2008 Dette er helt vanlig i Englad i alle fall. Noe vi nordmenn irriterer oss grønn over som bor/bodde der. Både at mange av husene har dører som fører rett inn i suta eller enda bedre, som i et av stedene jeg bodde, rett inn i kjøkkenet!? Så labber de rundt i våte sko på eldgamle tepper..yuck. Min Engelske mann ser nå hvor uhygiensik det er, heheeh.
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #6 Skrevet 18. desember 2008 Det er alldeles vanlig. Og det er visst akkurat like vanlig å bruke uteskoa inne. Mener en av mammaene her som er bosatt i usa kommenterte at hun fikk noen merkelige blikk når hun ber gjestene ta av seg på bena før de går inn i huset ;-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 Tanta mi i England har en stumtjener til gjesters yttertøy, mens deres eget blir drasset med opp til garderobe/soverom oppe. Sko går de på inne og jeg får helt noia mtp at de har tepper overalt - blærk!!
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #8 Skrevet 18. desember 2008 Ja, merkelig og så har de jo babyer som kryper rundt på gulvene. Noen steder i England har de til og med tepper på badet.
pifi med tre nurk Skrevet 18. desember 2008 #9 Skrevet 18. desember 2008 Akkurat det har jeg tenkt på og! Og kommenterte til sambo engang vi så på... hehe... synes det er så rart! Er veldig glad vi har gang i Norge så man har et sted å gjøre av alt yttertøy og sko
Himmel og hav Skrevet 18. desember 2008 #10 Skrevet 18. desember 2008 Jeg leste engang i en engelsk "dos and don'ts" på reise i Skandinavia, hvor det sto presisert at man burde ta av seg skoene før man gikk inn i hjemmene til folk... og det ble ansett som ganske sært..
Tokatter_USA Skrevet 18. desember 2008 #11 Skrevet 18. desember 2008 Det er jo litt sært hvis man skal sette dem fra seg ute i kulda, da. Og så kommer det kanskje an på hvor i f. eks. USA man kommer fra. I Midt-Vesten og andre steder hvor det er snø og slaps og søle, er det ikke så rart og uvanlig å ta av seg støvler ved døren. Men gang er det ikke så vanlig å ha, nei! Det ønsker jeg meg til jul! Det er utrolig irriterende å ikke ha noe sted å henge av seg yttertøyet og sette fra seg skoene. Vi har jo et par knagger, men det er ikke nok plass til alle jakkene til hele familien.
Ranveig R Skrevet 18. desember 2008 #12 Skrevet 18. desember 2008 Det er motbydeleg, men slik er det... Budde i England i tre år, der var tepper på alle golv, inkludert badet. Alle gjekk med sko inne, babyane kraup rundt på golvet... Hos foreldrene til veninna mi er den einaste plassen i England eg har opplevd at folk tar av seg skoene.
TurangaLeela Skrevet 18. desember 2008 #13 Skrevet 18. desember 2008 Det er vanlig i amerika, vet ikke hvorfor. Boligene i filmer og serier er også sånn. F.x friends.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå