Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Jeg er usikker på hva slags vin som passer til julemiddagen. Vi skal servere skinke stek, ribbe, medister osv. Hva passer best av rød og hvit vin? (Det er første gang jeg holder juleselskap) Noen merker dere kan anbefale? Jeg er ingen vinkjenner og kjøper vanligvis bare en tilfeldig hvitvin til en 50-60 kr på polet. Nå vil jeg være sikker på at vi kjøper noe som er godt Hvor mange flasker trenger vi å kjøpe inn når vi blir 9 voksne? Det er ikke snakk om at det skal bli noe fyll. Hva annet pleier man å servere til maten? Akkevit? Øl? Det kommer ingen barn hvis noen lurer på det
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 Jeg liker veldig godt dr loosen hvit vin og kan anbefale den. Det passer vel best med hvitvin til hvitt kjøtt tror jeg. Jeg pleier å beregne 3 stk pr vinflaske, og kanskje ha en ekstra i tilfelle. Jule øl er jo godt til julematen. Jeg fortrekker ringnes juleøl. Aquevit eller hvordan det skrives pleier vi å servere til maten og så har vi en god konjakk til kaffen og kanskje litt baileys til damene
rampete robin Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 Hvitvin har jeg lite greie på, men en god rødvin til ribbe er en italiensk vin som heter Vajra Langhe. Er drøye 4 glass vin på hver flaske. To glass pr pers holder kanskje? Det blir i så fall 4-5 flasker. Øl og akevitt hører med :-) OG en karafell med vann på bordet.
bomsa Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 Gå på polet og hør med de. Det er mange som jobber der som er oppriktige vinelskere og deler gjerne på sin kunnskap. Si også i hvilken prisklasse du vil ha vinen. Det er ikke alltid det dyreste er det beste. Personlig liker jeg best rødvin til ribbe da..:-) (kom plutselig på at det blir ingen vin på meg i år pga graviditet...men jeg har heller ikke kjøpt til gjestene..he he, dårlig vertinne) Akevitt er også vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå