manne86 Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 når kjente dere liv utenpå hvor første gang, jeg er 19 uker nå å kjenner det godt innvendig, har så lyst til at sambo skal kjenne det snart
Plutselig_gravid Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 Ganske overraskende så begynte magen og deformere seg og ploppe til alle kanter i uke 20 (ultermin) uke 22 (menstermin). Altså man kunne ikke bare kjenne det utenpå , men også se det tydelig. Har morkaken foran.
Lea Laus Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 Jeg kjente liv første gang i uke 18 tror jeg (eller det var vel da jeg med sikkerhet kunne si at det ikke bare var min egen mage som var rar ) Nå er jeg i uke 23 og de to siste kveldene har sambo kjent liv:) Begynner å bli et lite rituale når vi legger oss på kvelden, for da er lillemor i magen veldig aktiv! (Har også morkake foran) Lykke til videre! Det kommer før du aner det!
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 Kjente vel liv i rundt uke 20. Et tips jeg fikk for at samboeren skal kjenne liv tidlig er at når dere har lagt dere så legger du deg på magen med hånden hans mellom madrassen og magen. Hvis det er veldig rolig nedi der så bare drikk et glass med kaldt vann.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 18. desember 2008 #5 Skrevet 18. desember 2008 Jeg har morkaka foran og kjente det utvendig og "innvendig" samtidig. Dette var da jeg var 18+3. Ikke alle sparkene kan kjennes utenfra, men de kraftigste kan man kjenne. Samboeren klarte å kjenne det 3-4 dager etter meg.
Ulle-m-Gullet-&-et-frø Skrevet 18. desember 2008 #6 Skrevet 18. desember 2008 Hei jeg kjente liv i uke 13. Er andregangs. Min samboer kjente første gang da jeg var i uke 17, trodde da jeg var i uke 18, men ble satt tilbake på UL. Var på ny UL 18+6 og da kunne vi se det på utsiden, tror den lille ble litt irritert siden hun styrte sånn med den tingen Hehe, jordmoren syns det var morsomt at hun også kunne se det. Morkaka ligger foran
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 skjønner ikke dett med morkake foran og bak jeg...noen som kan forklare...og hvordan får man vite d? og hva innebærer dette?
Thessa og Bebbis Skrevet 18. desember 2008 #8 Skrevet 18. desember 2008 Dette får man vite på ordinær ultralyd. jordmor sa til meg at dette har ingenting å si annet enn at de med morkaken på fremsiden KAN kjenne spark utenpå noe senere. Derimot om du har morkaken på undersiden må det følges opp litt i forhold til fødsel. Virker som det nesten er like vanlig å ha morkaken på fremsiden som på baksiden. Og det er ikke noe som har noen betydning for svangerskapet, fosteret eller deg. :-)
¤A-09¤ Skrevet 18. desember 2008 #9 Skrevet 18. desember 2008 Jeg kjente både inni og utenfor samme dag, 18+3. Samboeren min har dessverre ikke fått kjenne ennå, for hver gang vår lille luring sparker og jeg roper på pappan så slutter han;-)
manne86 Skrevet 19. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 19. desember 2008 :)Tusen takk for kjempe fine og oppmuntrene svar...jeg har kjent spark selv i flere uker, så håper jenta vår snart blir sterk nok til å sparke litt på pappa også
Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. desember 2008 #11 Skrevet 20. desember 2008 I uke 21 begynte jeg kjenne masse liv i magen.. ( andregangsfødende ) .. Og i slutten av uke 21/begynnelsen av uke 22 så kunne man se det utenpå magen.. Så når jeg første begynt eog kjenne liv så ramlet alt rimelig fort etter.. =)
lillebøllaspringmadrass Skrevet 20. desember 2008 #12 Skrevet 20. desember 2008 ¨Her kjente pappan det først ordentlig nå i uke 23. har morkaka foran og er nr 3.. Men jeg har litt ekstra på magen etter to tette svangerskap. Da kan det være litt vanskeligere å kjenne og se enn om man er slank.
våre2gull Skrevet 20. desember 2008 #13 Skrevet 20. desember 2008 Jeg er 18+3 i dag, og har enda ikke kjent liv..tror jeg. Har også morkaken foran, så jeg gleder meg til jeg kjenner sikkelig liv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå