catva Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Har termin i dag, men legen mener jeg glatt kan komme til å gå to uker over termin. Lurer derfor på hvor mye de regner med at babyen legger på seg i uken etter passert termindato? Noen som vet?
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 Vet bare at min lille som kom 8 dager over termin var 50 cm og 3500 g. Altså eksakt på gjennomsnittet stor for et barn født til termin. Så at du går over trenger ikke bety at barnet blir større enn "vanlig". Det kan like gjerne bety at de bomma litt når de satte terminen og at barnet som kommer ut er "akkurat passe" i størrelse :-)
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 Håper ikke det........... Er 4 dager over, og i går ble han estimert til mellom 3700g og 4100g... Uff er litt smånervøs for dette.. Ser jo ut som jeg kommer til å gå langt over...
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 Spurte jordmor om dette på forrige kontroll, hun sa at de siste 4 ukene (2 uker før og 2 uker etter termin) legger de på seg i snitt 250 g i uken! Dvs at hvis jeg får 14 dager før termin er babyen i snitt ett kilo lettere enn om jeg får 14 dager over. Men det fins jo selfølgelig ingen fasit, å jeg krysser fingrene for at jeg ikke får en giga-baby selv om jeg snart er 14 dager over termin....
Plutselig_gravid Skrevet 18. desember 2008 #5 Skrevet 18. desember 2008 Nei, de trenger ikke legge på seg så mye etter passert termindato. Min begynte å ta av i vekt magen pga mindre næring og slikt. Men jeg gikk 19 dager over tiden jeg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå