Gå til innhold

Noen andre som har menn som jobber MYE!!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo fikk en datter ofr tre måneder siden, de første 5 ukene var vi hjemme med henne sammen. Det var fint, og gjorde at den første tiden hjemme ikke ble så slitsom for noen av oss siden vi alltid var en som kunne ta seg av henne, mens den andre sov litt osv..

Nå er jo han i jobb, mens jeg er hjemme i permisjon. Han har en jobb i et privat firma og skal ha 40 timers arbeisuke. Tror aldri han har jobbet 8 timer om dagen, han kommer som regel hjem mellom18.30- 20.30. Og da har han vært borte siden 06.30- 08.00.. Jeg stortrives hjemme med snuppa, vi koser oss med flere forskjellige aktiviteter på dagtid og jeg har også gode venner jeg besøker og får besøk av. Men jeg merker at ettermiddagene og kveldene blir lange siden jeg ikke får noe avslatsning med jenta. Hun begynner jo å bli såpass vpken og med at hun trnger mye oppmerksomhet og stimuli og jeg føler at jeg ikke klarer å gjøre dette ordentlig hver dag siden jeg ofte er sliten på kveldene.. Skulle ønske han kunne klare å prioritere familien sin og dra hjem fra jobb til normalt tid... Vet at firmaet krever mye av de ansatte og vi snakket endel om dette da jeg var gravid.. men jeg trodde oppriktig at tid med familien betydde mye for han og at han i hvertfall kom til å merke det når jenta vår kom.

Føles egntlig som vi kommer nederst på prioriteringslista og det føles gnaske fælt..

Lurer også på hvordan det kommer til å bli fremover når jenta vår er større og er i barnehage.. hun må jo hentes og jeg orker ikke tanken på å sitte alene hjemme med barn hver eneste kveld..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jobber nok mer enn det de fleste gjør, vi har 3 barn og tidligere kunne han være borte i 2-3uker i slengen pga jobben , og ca 12 timers dager når han var hjemme, kun fri helgene han ikke var borte på reise. Veldig lite familievennlig. Hna jobber fortsatt mye, men nå fra 04-16 4 dager i uka og tar på seg reiseoppdrag som varer 2-3 dager max innimellom.

Dere får snakke ut, det gjorde vi..og etterhvert innså han hva han gikk glipp av og fikk justert arbeidsmengda og tida slik at det lot seg gjøre å ha kvalitets tid som familie i hverdagene også.

Han bør huske på at han får ikke denne tida tilbake igjen, og de blir fort store.

Skrevet

Har du prata med han om detta da? Og hvis han absolutt MÅ jobbe så mange timer, kanskje han heller kunne begynt kl 06, så han var ferdig litt tidligere?

Har også en mann som jobber mye, men det er noe vi har valgt sammen så det blir jo litt annerledes...jeg hadde aldri noen forhåpninger, hehe, så om han kommer hjem litt tidligere noen dager er det bonus =) Men akkurat nå i desember må jeg si det har vært litt kjipt å være "alenemor"...gubbe som jobber fra morgen til kveld, og jeg og ungene har vært syke på omgang hele desember...ikke så festlig!

Lykke til i hvert fall! Og prat med mannen din =)

Skrevet

mannen min driver for seg selv, og jobber mye. som regel er han borte fra 7 til 1930. men er også dager han ikke er hjemme før 23. som hun over sier, de dagene han er tidelig hjemme er en bonus=)

på en annen side, tar han seg bestandig fri når det er noe spesielt eller jeg trenger han.

Skrevet

Problemet er jo at vi har pratet om det..og jeg tar det opp med jevne mellomrom.. jeg tenker nemlig på det du sa over her, at denne tiden aldri kommer igjen. Jeg vil ikke at han skal sitte om noen år og føle at han gikk glipp av småbarnstiden.. Selv om han sier seg enig i det og sier at han vil være hjemme med oss, så kommer han jo ikke noe tidligere hjem for det!! Det er derfor jeg blir frustrert!

Nå skal det sies at han har lang vei til/fra jobb, men dette er forhåpentligvis bare midlertidig. Så selv om han står opp i otta så tar det jo litt tid for han før han får begynt å jobbe..

Nei, jeg vet egentlig ikke hva mer jeg kan gjøre, jeg håper bare han innser hva han går glipp av. Jeg vet i hvertfall at jeg kommer til å dra fra min fremtidige jobb når normal arbeidsdag er over, for jeg elsker å være sammen med jenta mi og ser på det som det desidert viktigste i livet! Vi har jo selv valgt å bli foreldre og da må vi jo prioritere barnet vårt også! :)

Skrevet

Jeg bare lurer på..når mannen din er så mye borte...får han egentlig noe hverdagsliv med barna? De legger seg vel før han kommer hjem..eller rett etterpå..?? Går han ikke glipp av masse? Og får du egentlig noe tid til å gjøre noe uten barn?

Er bare litt nysgjerrig altså, på hvordan andre har det.. Foreløpig er det jo ikke noe stort problem for meg, men den dagen jeg skal ut i jobb igjen blir det jo en helt annen kabal som skal gå opp og da kan han jo ikke bare være borte så lenge han vil...

Skrevet

Sånn er mannen min også, vært veeldig mye overtid og helgejobbing de siste månedene. Vi fikk en sønn for litt over 3mnd siden, men når jeg krever at han skal komme hjem så kommer han. Aller helst vil han være hjemme hos oss, men siden han er relativt ny i firmaet så vil han gjerne vise at han er villig til å gi litt ekstra:) Synes det er utrolig trist å sitte hjemme alene fra 6 til 20tida nesten hver dag, men det er jo midlertidig. Når han er ferdig til normal tid eller har fri hele helga så fokuserer han 110% på babyen, mater, skifter, vasker, legger.. Så får jeg tid til å sitte og titte på de to viktigste mennene i mitt liv!

Skrevet

Mannen min jobbet 200-250% fra før vår eldste ble født, frem til nå i midten av oktober.

Nå jobber han bare 100%.

Fordelen det gir oss er at han tjener såpass at han kan ta seg langfri ofte, en uke her og en uke der som han bare bruker på oss.

Grunnen til at han nå bare jobber 100% er at han har pappaperm fra den andre jobben sin og skal ha det i ytteligere 4,5 mnd, noe som jo gir ham masse tid hjemme, og likevel tjener omtrent det samme:)

Det er innimellom slik at man må vurdere fordelene mot bakdelene ved at det er slik, vi har kommet frem til at hans arbeidsmengde også gir oss fordeler vi ikke ville hatt dersom han hadde en vanlig 8-16 jobb:)

Finn deres fordeler og bakdeler og bli enige:)

Skrevet

Min mann jobber i snitt 70 timer i uka og vi har 4 barn. Men når han er hjemme er han veldig tilstede, tar alt av legging og er lamme barna på demmes premisser. Jammen rekker han litt husarbeid og. Tror dette med å ha en mann som jobber mye er hva man innsiller seg på. Jeg og barna har et sett rutiner når han er borte og set sett når han er hjemme. Ha tjener godt og derfor har vi frihet til å ha vaske hjelp og reiser te syden hvert år.

Skrevet

Min mann jobber mye. har fri annenhver lørdag og hver søndag ( i den grad han har fri- han er selvstendig og kunder ringer til alle døgnets tider).

Jeg syntes det var tungt i begynnelsen, han hadde bare en uke hjemme med oss, men så ble jeg bare vant til det.

MEN og her er det store MENet; vår datter sov mange timer i døgnet før hun ble ett år. Opptil 18 timer. Ergo fikk jeg sove godt om natten og to lurer på dagen på lillegull gjorde at jeg fikk hvilt på dagen. Og det var nok redningen. Jeg er veldig spent nå, fordi han har kjøpt seg ennå en butikk. Og det kommer en baby til i juni...

Som sagt: man venner seg til det meste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...