Gå til innhold

Sagt det til noen?


Mynte84

Anbefalte innlegg

Er det noen som har sagt det til noen? Hvem, hvor langt er dere på vei? Lurer på å si det til familien julaften men er bare rundt 7 uker da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først av alt gratulerer så mye.

 

Jeg er i dag 5+5 dager på vei, og jeg har allerede fortalt det til mine beste venner og sjefen på jobb... litt tidlig, men ..

 

Vet ikke helt om jeg kommer til å si noe til familien på julaften, det får jeg se når den tid kommer.... men det er jo en fin tid å si det på da, da er jo alle samlet. Det gjorde jeg med de to første, så det kommer vel ikke som et stort sjokk på familien at vi skal ha nr 3 heller...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei

 

Jeg er i dag 5+6 , måtte si det til sjefen på jobb i går.

Sagt til ei venninne , lurer veldig på si noe i jula til nærmeste familie.

Har ikke bestemt meg , fordi dette er den første.

Vi har nå snart vøri sammen i 10 år <3

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagt det på jobben pga kvalmen, derfor vanskelig å bli avslørt. Dessuten er jeg sykemeldt nå, og skulle jobbet kveld på julaften...derfor følte jeg at det var best å "stå frem" :-) slik at de som må ta vakten min forstår at jeg ikke bare har skaffet meg en sykemelding for å få juleferie... har litt dårlig samvittighet, men fungere ikke på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sa det til mine foreldre og søsken den dagen jeg fant det ut. rundt 4uker på veg. de på jobb trenger ikke vite noe før til 2.trimester.. i tilfelle noe evt skulle gå galt likson :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykemeldt pga kvalme?

når har du termin?

har heldigvis ikke slitt med så mye kvalme.. kun litt uvell om morgenen. har knasket på salt kjeks å slappet av før jeg drar på jobb om morgenen.. hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også 7 uker på julaften og har sagt det på jobben og til venner, men ikke til familien. Skal si det nå i helga til mine foreldre og stebarn, men venter til julaften med å fortelle til sviger familien, da vi skal være sammen de den dagen.

 

Er ikke blitt kvalm enda og håper jeg slipper unna...haha...drømmetanke!

 

Til de jeg har sagt det til har jeg bedt om respekt til å holde det hemmelig enda,da jeg ikke har vært på UL. Skal 8.jan :-)

 

Om noe skal skje så har jeg hvertfall mange rundt meg som kan støtte meg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykemeldt pga kvalme ja. Jobber i helsevesenet. det fungere dårlig med kvalme...mye rare lukter og syn. Kvalmen har og blitt verre og verre denne uken,, så i går gav jeg meg for en stund... dagene på jobb var fæle, og alle forstod nok hva det var, når jeg måtte springe fra den ene etter den andre pasienten med brekninger! Håper det kommer seg ved tre mnd fordi å gå sykemeldt er ganske kjedelig i lengden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange som har sagt det nå?

Har ikke sagt noe ennå..men slet med kvalme julaften og middag hos svigers i går..så ikke så lett å skjule særlig lenger..og jeg er blitt forferdelig oppblåst rundt magen..klarer ikke holde den inn lenger engang..hehe..uff. Gleder meg til kvalmeukene er over:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi blei avslørt av hele sviger familien på julaften, for plutselig skulle ikke jeg være med ut å røyke.. hehe. da tok de den med en gang..

så følte jeg måtte ringe til mamma og pappa også da.. har også sagt det til de nærmeste vennene.. så ikke de trodde jeg var helt asosial i romjula :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller ikke fortalt det til noen, hadde tenkt å vente en god stund med det. Etter tre barn har jeg allerede temmelig slapp mage, så jeg tror ikke noen vil se noe på en god stund ;-) Jeg er vant til å skjule magen med litt vide klær, så akkurat det skal vel gå greit. Du får kjøpe noen fine topper, Sigyn, så er det ingen som gjetter noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser att det är väldigt många som sagt ifrån på jobbet, undrar om det är pga av kvalme eller av andra grunder?

Jag vågar inte säga nåt där än i tillfälle det skulle ske nåt. Har lite dålig erfaring där..

Har berättat för närmaste vänner och min familj, det är så trist att behöva berätta efter det gått galt, så nu kan jag få glädja mej lite i alla fall.. Har en god känsla denna gången, men undviker att träna än så länge. Nån som har erfaring där?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, fok har begynt å lure allerede. Hvor rart er det egentlig å si nei til et glass vin i dette landet???

 

Jeg tror faktisk at jeg skal kjøpe en sånn stram hold-in underkjole, det er litt viktig for meg at det ikke kommer ut at jeg er gravid denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller ikke si noen ting på jobben dersom jeg ellers er i fin form. Har også dårlig erfaring med det der... Arbeidsgiver tenker "problemer" med en gang. De får tidsnok vite det.

 

Bare tren, det gjør ingenting. Viktig å holde seg i form. Men man trenger jo ikke å ta seg maks ut eller springe som en gal heller. Dersom du trener fra før, kan du fint fortsette med det. Dersom du ikke er i så god form gjør det godt å ta en halvtimes spasertur. Trenger ikke å være "hardere" enn at du blir god og varm i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg vil gjerne dele mine erfaringer med dere. Grunnen til at jeg skriver erfaringer er at jeg de siste mnd har opplevd 2 spontanaborter, og er nå gravid igjen for tredje gang.

Jeg har valgt å være like åpen om graviditeten alle 3 gangene, selvom jeg ikke har hatt problemer med kvalme osv.

Er veldig glad for at jeg har valgt å fortelle om situasjonen til folk rundt meg, for da vet de bedre hvordan de skal "trå" rundt meg...

Jeg og samboer er i den fasen av livet hvor man begynner stifte familie, venner rundt oss har gjort det. Og da slipper vi ubehaglige spørsmål i etterkan av hendelsene, spørsmål som, ja, dere skal ikke ha en liten en dere da...

Men, respekterer at man ønsker forskjellig. Jeg og samboer har vel vært litt uenig i hvor åpne vi skal være, men så lenge det er "min kropp" som har gjennomgått spontanabortene, så har faktisk åpenheten vært den beste trapien for meg.

 

Kommer til å fortelle det like tidlig ved kommende graviditeter også...Men, på en annen side, jeg vil aldri fortelle det til BARN før jeg er langt på vei, med synlig mage osv. Barn har ikke tidsperspektiv, og 8,7,6 mnd er forferdelig lenge å vente på en baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meningen at vi skulle vente med å fortelle noen om svangerskapet til 3 mnd. Men det tok bare to uker, så visste kommende besteforeldre, onkler, oldeforeldre og nære venner om den gledelige nyheten. Dette var naturlig for oss.

Jeg tenker at skulle noe gå galt, ville jeg delt dette med mine nermeste uansett =)

En fantastisk nyhet som var vanskelig å holde bare mellom oss to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt det til den kommende pappan engang jeg da.....

Blir nr 3 dette, og merker allerede litt på buksa. Og etter at mannen er dratt på jobb, ligger jeg med hue ned i doskåla i en liten halvtime før dagen starter...... Er 7+1 idag. Vi har en på akkurat 2 og en på 7 1/2 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte familie i jula, og venner blir å få vite det nå framover.

Skal på ul til uka og etter det blir det vel offisielt, tross kun 10 uker..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...