Mammantiltigerogentil Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Hei jenter! Jeg lurer på en ting; hvor 'fort' kan det gå fra hodet fester seg til man føder? Hodet til gutten min vil jo ikke feste seg, jeg er førstegangs og har 8 dager til termin.... Vil at han skal komme NÅH! ) Noen som har gått i fødsel uten at hodet er festet.... som førstegangs? Eller må jeg belage meg på 3 uker til med gigamage og igangsettelse?... (og joggebukse på julaften ;-) Hehehe utålmodig!!
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 Hodet trenger ikke feste seg i det hele tatt det ;-) Ingen av mine to har festet seg (andremann i magen har noen dager på seg enda da, men tviler på at det blir noe festing denne gangen heller). Så småen din kan komme når som helst, akkurat som om hodet hadde festet seg. (Og du kan gå over termin og bli igangsatt med festet hode også). Men når du har 8 dager til termin, hvorfor ikke håpe på å gå en uke over? Da slipper barnet å være minst bestandig, og h*n slipper å starte på skolen når h*n er bare 5 1/2. Om du drøyer til over nyttår vil han være eldst og få skolestart når han er 6 1/2 i stedet... Har termin samme dag som deg, og krysser alt jeg har for at vi bikker 2009 før han kommer :-)
Trønderpie & MAGEN :) Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 Jeg skjønner godt begge tankegangene deres. Jeg har termin i morra, 19. desember, og overtid er først 2. januar, så det vil si dersom jeg går 2 uker over termin og må bli satt i gang så blir jenta vår eldst i klassen, men hvis ikke blir hun yngst i klassen, og kun 5 og 1/2 år når hun begynner på skolen. Det siste er selvfølgelig ikke å foretrekke når man ser det fra den siden, MEN får jeg velge så kommer hun allerede i morra, eller en av de neste dagene, for rastløsheten og utålmodigheten holder på å drive meg til vanvidd. Jeg er selv født seint i november og var nest yngst i klassen, men led ikke noe av det da jeg begynte på skolen, tvert i mot var jeg foran de aller fleste etter et års skolegang. Så dette er det veldig individuelt hvordan vil innvirke, og ikke nødvendigvis så avgjørende for hvordan tilvenningen og lærekurven på skolen blir for barna våre. Ønsker dere begge masse lykke til! Det er uansett ikke lenge igjen til vi får treffe skattene våre nå!
Mammantiltigerogentil Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2008 I knooooow, for lillegutt kan det være en fordel at han kommer i januar, så får han være eldst i klassen og først til å kjøre bil og alt det. Men egoistiske mamman hans er så utålmodig og gleder seg så til å se han ;o) Så jeg er helt enig med dere begge; ja jeg kan jo gjerne gå litt over tiden med han, det er jo egentlig bare positivt. Men hvis jeg fikk velge så kom han nå til helgen og kunne feire jul og romjul og nyttårsaften med meg og familien sin Det er litt godt å høre at han kan komme når som helst selv om hodet ikke er festet, men fra alle jordmødre jeg møter så får jeg inntrykket av at så lenge hodet ikke er festet så er det lissom ikke håp. "Det er laaaaang tid igjen ennå" sier de... Og jeg er så LEI Alt er i orden, og sengen har vært oppredd med verdens søteste sengetøy i 2 uker allerede. Bagen er pakket, alt er kjøpt inn... Eneste jeg mangler nå er en liten gutt
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #5 Skrevet 18. desember 2008 Såklart går det egentlig for det samme når de kommer ... det var jo dels litt humoristisk ment også. Mener å huske fra forrige gang at å knipe igjen ikke akkurat var et alternativ ;-) Og jeg har selv spurt gubben min "er det veeeeldig egoistisk av meg å håpe at han kommer i kveld????". Også her er sengen ferdig redd og alt som mangler er en liten tass. På den andre siden har jeg en liten luring på 1 1/2 og prøver det jeg kan å gjøre det beste ut av den stunden han har igjen som enebarn, snart er det jo slutt på den udelte oppmerksomheten fra mor og far ;-) Skjønner godt at du er både lei, utålmodig og spent. Og er det en ting som er sikkert så er det at når de kommer så kommer de ... enten vi "vil" eller ei :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå