*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 For oss er den egentlig bare positiv:-) Begge beholder jobbene sine, og foreløpig før gårsdagens rentekutt må vi ut med 3500 mindre i huslån i mnd:-) Det er gode penger det!!
~sjiraff~ Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 Vi har også begge sikre og trygge jobber. Så i utgangspunktet betyr finanskrisen lavere rente og utrolig mye salg rundt omkring. Så forløpig har det ikke merktes på noen måter her. Men de fleste er vel skjønt enige om at det knapt har begynt i Norge?!
Blåmandag¤ Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 Merker ikke så mye annet enn at det er fint at renta nå blir satt ned, og det blir mindre å betale på lånet i måneden. Jobben min er sikker, og det er samboeren min sin også. Heldigvis.
camilla^ Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 Timeantallet mitt ble redusert, som de fleste andre der jeg jobber. Men fikk jobben i sommer, så da steg jeg jo i lønn fra hva jeg hadde fra før av å rutte med. Så har vel igrunn bare falt tilbake på hva vi hadde fra start av. Blir ikke akkurat penger til overs hver mnd, men lider ingen nød. Litt slitsomt med uforutsette utgifter, men klarer det også. Men skal bli godt nå som renten har gått ned igjen. Gråter ikke av det for å si det slik. Selv om pengene som kommer derfra går mest til mer nedbetaling av lån... evt bygge opp en buffer.
Gjest Sauen - preggers Skrevet 18. desember 2008 #5 Skrevet 18. desember 2008 Ikke så veldig mye. Jeg er student og jobber deltid i kommunen, sambo har en sikker stilling. Fint at renta synker=)
Piken på landet Skrevet 18. desember 2008 #6 Skrevet 18. desember 2008 Tja, det er litt vanskelig og si enda. Jeg har sikker jobb, så den er grei, men mannen er bonde på heltid, og å spå hva som vil skje i landbruket er ikke så enkelt. Finanskrisen får innvirkning både på priser på kraftfòr, korn, gjødsel osv, og prisen for smågris og slaktegris som er det vi driver med, kan jo gå ned. Det gjenstår å se. Men med lån på nesten 6 mill, er det ihvertfall godt med lave renter ;.)
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 Vi har merket litt at renten har gått opp siden vi har både boliglån og billån, men utover det merker vi det stort sett kun i positiv retning, med lavere rente og masse salg:) I tillegg lurer vi på å investere i en bolig til dersom markedet faller så mye som det er spådd, for så å henge med opp igjen med to boliger, og deretter selge den vi har nå, som har lån på kun 40% av dagens verdi:) I tillegg merker nok jeg det godt neste år når jeg skal ut i jobb igjen etter endt mammapermisjon, jobber egentlig i en bransje som påvirkes positivt av finanskrisen men ønsker meg ny jobb med andre arbeidstider, så vi får se hvordan det går. Er utdannet innen økonomi og kan mye om gjeld og slikt, så potensialte bør j være godt;)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 18. desember 2008 #8 Skrevet 18. desember 2008 tja.. - høyere rente = høyere utbetaling på lån - vanskelig å få solgt bolig - vanskelig å få lån - greit om man får solgt og får lån for da kan man jo gjøre noen kupp rundt om på hus som ikke blir solgt.. så vi krysser fingrene for at det ordner seg bare vi begge blir kvitt leilighetene våre...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 18. desember 2008 #9 Skrevet 18. desember 2008 Siden vi begge har forholdsvis trygge jobber (aldri si aldri) og har fått kjøpt et hus vi håper vi bor i til vi "dauer" uten å ha altfor mye lån på det, føler vi oss ganske trygge. Da renta var på full fart oppover i høst merket vi det litt mer, når vi plutselig betalte 3000 mer i mnd på huslån enn hva vi gjorde da vi kjøpte huset, men nå er den jo sunket og synker mer snart, så ikke trengt noe offer fra vår side so far. Men vi tenker jo på det og er enda nøyere med å legge til side litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå