Gå til innhold

Flere som er litt redd for å ha sex??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker jeg ikke nyter like godt å ha sex som jeg gjorde før... Jeg er redd for at han skal trenge for langt inn, at babyen blir ristet for mye under akten eller at jeg skal klemme magen for mye... Er det flere som føler det samme?? Jeg vil gjerne ha samme følelsen for sex som før, for jeg merker samboeren min lengter litt etter at jeg skal være meg selv igjen... Men ikke så lett når jeg er redd!!

Flere???

Jeg er forresten 18 uker på vei

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei

Han kan ikke trenge så langt inn at han skader babyen, dersom du ser på et bilde av hvordan livmoren og vagina henger sammen så skjønner du det kansje bedre=)=) Det er ikke teknisk mulig før du begynner å ha åpnings rier!!!

Det er mange stillinger man kan bruke uten at magen kommer i klem. Jeg er også 18 uker på vei og har ikke mage så det er ingen problem, men når jeg skulle ha den andre så hadde vi sex helt til samme dagen som jeg fødte og det var overhode ingen problem. Ble naturlig nok mest bakfra de siste to mnd pga magen =)=)=)

Men om du har mistet lysten så er jo det et større problem!!!! Kansje dere kan tilfredstille hverandre på andre måter en akkurat samleie en stund å se om det hjelper?? Dersom dere slutter å ha sex så vil det vere svært vanskelig tid frem over, for hos damer som har lite sex blir bare lysten mindre og mindre og hos menn så vokser den og vokser!!!!

Lykke til

Skrevet

Takk for svar lamor!

Blir litt mer avslappende når du sier at du hadde sex helt til samme dag du fødte. Det står ikke på lysten, bare på redselen at jeg kan gjøre noe skadelig! Blir jo endel risting, så det er det jeg er mer redd for en selve inntregningen.... Sex er jo en veldig viktig del av et forhold, så jeg bør prøve å nullstille tankene mine og tenke at "dette er ikke skadelig".

Og det er veldig riktig som du sier med mengde sex og lysten hos menn og kvinner.... Jeg må vel bare brette opp armene og hive meg rundt:)

God jul!

Skrevet

Jeg hadde litt samme følelsen i første trimester. Selv om jeg rasjonellt sett visste at det ikke var farlig og legen også bekreftet det så virket det bare skummelt. Det var vel en del av hele det å venne seg til at det var noe som vokste inni meg. Jeg synes fortsatt det er ganske rart å tenke på.

Nå har jeg kommet over denne frykten, men vi har vel endret sex-vanene litt. Vi er mer forsiktige enn vi var før. Dybde for inntrengning er nok som før men støt og risting har nok moderert seg noe rett og slett fordi jeg synes det er ubehagelig. Jeg synes også det er veldig ubehagelig med press på magen. Jeg ønsker deg lykke til. Min erfaring er at når vi kom over den første bekymringen så ble sexlivet veldig bra. Litt forsiktigere, men kanskje litt nærere og mer intimt. Akkurat det passer veldig bra akkurat nå.

Skrevet

hei hei =) Tror ikke dere skal vere så redd for ristingen heller, jeg har hester og er en aktiv rytter, jeg red til 8 mnd sist svangerskap. Den siste mnd sa kroppen at det var nok. Jeg kunne imidlertid ri den siste uka når babyen hadde festet seg, da gjorde det ikke vont lenger. Jordmor og lege sa jeg kunne gjøre hva jeg ville så lenge jeg lyttet til kroppen min og den sa det var ok.

Jeg fikk en ganske lett fødsel og var opp å gikk og hjemme dagen etter. Har i dag en velskapt og smart sønn på 4,5 år med et utrolig sovehjerte =)=)=) Da han var nyfødt måtte vi kjøre han på humpete veier i barne vogna for å få han til å sove. Kansje det har en samenheng med all sexen og ridningen =)=)=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...