Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Jeg har alltid vært en toppstudent og gjort det veldig bra på skolen. Har akkurat skrevet ferdig min master og vært oppe i eksamen. Selve masteroppgaven fikk jeg B på- er ok fornøyd med dette, men vet jeg kunne fått topp om jeg hadde hatt en en bedre veileder (vi kom ikke oversens). Veilederen min forberedte meg til hva somkom til å komme på den muntlige delen....... og jeg har lest de artikklene hun mente var relevante. Jeg fikk ikke en eneste en- bare masse annet som jeg ikke hadde peil på i det hele tatt. Ble da ganske stresset og blacket ut. Følte at jeg sank til jordens grunne. Det endte med at jeg strøyk den i den muntlige delen..... herregud... er så deppa nå.... fikk derfor E som karakter på hele masteren min. Sitter nå og gråter mine tårer. Har aldri hatt noen dårlige karakter en C... føler meg som en dr......og at jeg er bånn i bøtta. Huff måtte få ut litt frustrasjon. Unner ingen det jeg akkurat føler om meg selv nå
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 Jeg syns du er flink... Dette var skikkelig synd, og jeg forstår at du er lei deg. Får du ikke ta den om igjen?
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 Huff...Når man jobber virkelig hardt for noe å har høye forventninger til seg selv, er et slikt slag i fleisen KJEMPE deprimerende. Dette må du bare bruke tiden på å fordøye. Håper du klarer å få deg opp av grøften litt etter litt... Sender deg mange varme klemmer...Å husk; Livet er 10% hvordan du har det og 90% hvordan du tar det:)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #5 Skrevet 18. desember 2008 HI her Ja kan det- men da må jeg gå opp på nytt og jeg vet ikke om jeg har ork. Har to barn på 2 og 4, i tillegg er jeg gravid med mye kvalme. Skulle ønske jeg kunne snu tiden tilbake. Har studert nå i 8 år med 3 svangerskap og 2 barnefødsler så langt. Er bare så surt.... det blir iallefall ingen doktorgrad på meg Kanskje like greitt!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #6 Skrevet 18. desember 2008 Klag, og be om at det blir tatt opp igjen under omstendighetene. Hvis du ble fortalt å studere artikler som ikke kom med, så er det jo direkte feil av veilederen din!Misvisende og løgn fra hennes side- Klag!
Tweak Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 Gå og snakk med veilederen din, lever klage på den muntlige delen av eksamen. Du skal ikke kunne gå fra toppkarakter til stryk kun på den muntlige delen av eksamen. Sensor skal ha fylt ut skjema og bestemt seg for karakteren før eksamen, og presentasjon pluss muntlig eksamen skal være mest justerende. Du skal kunne gå opp eller ned en karakter eller noe slikt. Jeg ville ha klaget i allefall! Og ikke minst dersom spørsmålene du fikk ikke var relevante. Klag, så får du i allefall sjansen til en ny eksamen. Og da leser du deg opp litt bredere enn du gjorde nå, slik at du kan litt om mye i stedet for mye om litt. Alle snubler på veien en eller annen gang i løpet av livet. Det eneste du kan gjøre i ettertid er å lære av feilene man gjør, ta konsekvensene og gå videre. Det er tøft, men det er ikke verdens undergang. Snakk med veileder, studieveileder og andre rundt deg, så kommer det nok en løsning. Du blir kanskje forsinket i forhold til når du selv så for deg at du kom ut i jobb, men det er en av de konsekvensene du må ta. Du kommer deg gjennom dette! Ønsker deg lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå