Gå til innhold

to åring som våkner hver natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisan! jeg har en sønn på 2 år som våkner hver natt fordi han vil sove med meg. når han kommer synes jeg det er kjempekos for han er så kosen. men problemet er jo at han ødelegger sin egen og min søvn. han sovner av og til med en gang, men som regel kan han ligge våken opp til to timer. da kan jeg få en skalle, en fot og en hånd i ansiktet slik at han holder meg våken. da han lå i sprinkelsenga var jeg streng og da fikk han ikke komme opp til meg før etter klokka 6 da vi uansett skulle opp om ikke lenge. men nå kommer han seg jo ut av senga si selv, og det gjerne rundt klokka tolv... trenger virkelig noen tips om hvordan jeg kan få han til å sove hele natta. når han er til pappen sin, eller sover hos mormoren sover han hele natta, og kommer ikke før om morgenen. derfor tror jeg han kun våkner fordi han synes det er godt å sove med meg, og det skjønner jeg så veldig godt, men er jo ikke bra at han får ødelagt nattesøvnen sin pga dette.. TIPS pleeeease=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm.. har ikke hatt det "problemet" selv.. men vil kanskje tro at du må ta en økt, med å bære han inn igjen i sin seng,,,, til han skjønner at det ikke hjelper å gå inn til deg....

lykke til....

Skrevet

vår toåring våkner også storsett hver natt. nå er det mest fordi hun ikke finner igjen smokken, men tidlig om morgnen ( i 05-06tiden) så er det fordi hun mener det er morgen. før var det fordi hun ville inn til oss- da lå hun i sprinkelseng, og vi gikk inn og ut i ca tre kvarten og la henen ned, og sa natta. tok en natt/tidlig morgen så forsto hun det og sov litt videre.

så fikk hun storseng og prøvde seg igjen med at hun skulle stå opp tidlig ( eller inn til oss om natten) og da tok vi en morgen igjen. la henne ned, sa natta og gikk inn og la oss. traff så vidt puten så var hun ute av rommet igjen, så til slutt sto jeg uten for døren hennes og gikk inn med en gang jeg hørte henne gå ut av sengen ( tok ca 5sek fra jeg la henne til hun var ute igjen, men etterhvert sto hun bare ved siden av sengen sin for hun viste at jeg var der. etter 45 min ga hun opp. og vi har ikke hatt "problemer" med at hun står opp eller skal inn til oss siden. nå må vi bare inn å finne smokken hennes, så legge rhun seg igjen.ingen regler uten unntak selvsagt- nå er det sykdom og da vil vi ha henne mellom oss, men det er ikke noe problem å legge henne i hennes egen seng år hun blir frisk igjen heller.

snakk med han når han legger seg, si at nå er det natta og at han skla sove i sengen sin hele natten og mamma i sengen sin. så kan dere kose når dere står opp. også er du streng en natt- sårt og høre dem gråte, men hvertfall her hørte jeg det bare var trasse gråt og ikke ulykkelig gråt.

hilsen mamman til en VELDIG kosete jente... :)

Skrevet

ja, det er vel bare å hive seg ut i det. men det er fælt når han ligger å gråter om at han vil sove med mamma. når han hadde sprinkelseng satt jeg med ryggen til han da det sto på som værst og da la han seg til med en gang. kanskje prøve dette nå også selv om han får seg ut av senga slev..?!

Skrevet

Hva med å legg deg på madrass ved siden av hans seng noen natter? Når han våkner forklarer du bare at mamma er her og sover ved siden av deg nå er det natta osv... Det er jo en vane han har fått og jeg kjenner meg veldig godt igjen i hvordan du føler det, det er utrolig koselig å få en kosen liten unge oppi senga men til tider slitsomt også. Håper du finner ut av det! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...