Gå til innhold

Jeg har født, det va jo ikke vondt! :D


Doxy *mama*

Anbefalte innlegg

Akkurat på termindatoen kom lille tulla til verden 13.des. Var inne til sjekk på føden fredag kl.9, alt ok da, full modning og 4 cm åpning.Så reiste vi på shopping da, tenkte oss hjemover, men plutselig kom blodslimet/tegnblødninger. Så var bare å reise tilbake på Føden, ble innlagt kl.14. Hadde litt smårier, men ingenting voldsomt, bare gikk rundt og koste meg, til tross for 6 cm åpniing. De vurderte sende meg hjem, hadde for lite vondt til å være i aktiv fødsel mente de... men jeg ville bli. Lørdag morgen ble det satt gel på meg for å få rier. Det funka! Maserier til ti tusner... MEN, da slutta det å åpne seg. Merkelig, vet det. Så da måtte man vente... Fikk komme i badekar, gud så hærlig! :D anbefales på det varmeste! Lå der i 1,5 timer... MEn så smalt det, riene kom kraftig og åpninga var på rundt 7 cm, og vi kunne regne med at babyen kom den kvelden. De siste cm var vonde! Eneste perioden det var skikkelig ille.. Skreik at jeg ville ikke, ga vel litt opp :P Da bør det også nevnes at jeg fødte totalt uten bedøvelse :)

Så kunne man endeli presse, og da gikk det fort! Hun skvatt ut, nydelige lille saken, og rundt sto mormor og gudmor og venta spent + en nervøs mamma :P Vannet gikk faktisk mens jeg presset henne ut, så de måtte tilkalle vaskehjelp, heheh , hele rommet ble vått :P

Ble noen sting, siden det gikk så fort, men jeg var raskt på beina, og syns alt bare var kos etterpå :)

 

Så, lille Weronje Cecilie var 3625 gr og 47 cm.

Hun passer ikke str 50 engang, heheh, skikkelig lita tulle. Noen spør om hun var lubben, siden hun veide litt, men faktisk så er hun slank og fin :) Nå koser vi oss hjemme, man blir sliten, men alt er verdt det!

 

Lykke til resten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PS: jeg var vel i aktiv fødsel i 2,5 timer, selv om tida før hadde vart leeeenge. og jeg vil påstå at bare knapt 2 av de timene var sinnsykt vonde, men tida før, eller da hun skulle presses ut, eller tida etter, var ikke vonde i det hele tatt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, heldige du!

 

Så fin fødsel du hadde da, og så bra alt gikk så fint me dere begge!

 

Gratulerer så mye, håper du koser deg masse me lillejenta di!

 

Ønsker dere ei riktig go' jul & et godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødde 2 desember, og jeg syns heller ikke det var så ille.

Hadde kun lystgass, og lå i badekar. Fødde i senga da.

 

YAY for fødsel! Gleder meg til neste gang jeg :P

 

Og gratulerer så mye med jenta di!!!

 

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer saa mye med jenta & velkommen til verden Prinsesse Weronje Cecilie :o) Oensker dere masse lykke til videre!! God Jul & Godt Nytt Aar :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen, har ventet på deg! siden du plutselig ble borte regnet jeg nesten med du hadde født ja.

Kjempebra å høre det gikk så fint. Jeg går her enda.. hadde mye sterke kynnere og litt småvondt i går, så trodde det hadde startet . Men her sitter jeg uten så mye som en kynner i dag.. hehe. Har EN dag til termin nå. Kommer nok snart uansett, jeg venter bare jeg!

 

Kos dere masse hjemme i julen - så fint og uvanlig navn! (har også et litt uvanlig navn, men tror det blir bra.. - gutt her da..).

 

Gøy å ikke hete det samme som alle andre... zzz.

 

Du virker så glad og sterk og fornøyd.. håper jeg kan klare meg like bra!!

 

Lykke til fremover, klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...