:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 jeg satt pinnekjøttet i vann i går, men så finner jeg ut at jeg ikke rekker og lage det i dag. kan det stå i vann til i morgen? og bytter dere ut vannet? eller står det i samme vann hele tiden?
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 Det skal un stå 12-15 timer. Tøm av vannet og sett hele gryta i kjøleskapet.
Tøysetipp Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 Bruker å la det stå i 22-24 timer og bytter vannet etter 12 timer. Glemte det sist og *ler* det ble salt.. Vet ikke om du kan ha det i vann til i morgen. Vil jo tro at det mister litt av saltsmaken?
snuppedupp Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 Ikke bytt vann og du må ikke la det stå i vann så lenge heller. Da vil all smak forsvinne. Ta ut vannet og pakk kjøttet godt inn å la det ligge i kjøleskapet til det skal dampes.
Tøysetipp Skrevet 18. desember 2008 #5 Skrevet 18. desember 2008 Bytter dere ikke vann? Jeg glemte det av sist og lot det stå i 24 timer. Og det ble ordentlig salt, sånn at datteren min ikke spiste det.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. desember 2008 flott da prøver jeg det! glemte at jeg hadde 1 time på skolen i dag og da gikk jo hele koketiden til helvete.. hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå