MartheMor+Lillegutt Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Vil gjerne høre om deres erfaringer, jeg skal i ilden selv snart:)
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 Ikke for å skremme deg, men i Sverige får de ikke lov til å føde i sete lenger, pga. fare for barnet... Det sier jo litt, synes jeg da. Jeg er egentlig heller ikke noe for ks, men man må jo sette det opp imot hverandre. (Måtte det med nr, for hun var for stor til å bli født i sete)
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 Jeg hadde setefødsel i mai, og det gikk så fint atte!! ikke noe å være redd for! Det er så mange fagpersoner til stede under en slik fødsel, så om noe ikke skulle gå etter planen, har man rett kompetanse 2 meter unna. Du får tilbud om epidural, og den får du tidlig.(juhu!!) Jeg var førstegangsfødende, og brukte knappe 7 timer fra vannavgang til gutten vår var ute. En kjempepositiv opplevelse, og kan gjerne gjennomføre en setefødsel til dersom neste bestemmer seg for å sitte på rompa Skjønner at noen synes at KS er tryggere, men KS fører ofte til at ungene får lettere luftveisplager. Hele kroppen skal jo fødes, så da er det jo egentli det samme hva som kommer først egentli.. pressriene mine varte i 10-12 min max!
MartheMor+Lillegutt Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2008 Jeg har også lest dette ang Sverige ett eller annet sted, men dette stemmer nok ikke helt. Jeg har en venninne som flytta til Sverige for noen år siden, og hun fødte i seteleie der for ikke lenge siden. Hun sa at det aldri ble diskutert noe annet, eneste var at de forsøkte ytre vending.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå