Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Jeg er tett i nesa, vondt i hodet, halsen og bihulene, slappere enn vanlig? Er det god nok grunn til å få sykemelding en dag? Tenker på smittefare også, jobber med eldre mennesker. Har vært borte tre dager på egenmelding nå, hatt influensa (tror jeg) men nå er jeg altså oppegående. Tenker på morgendagen. Jeg vet jo strengt tatt ikke om jeg er syk i morgen, før i morgen.. Noen som kan bidra litt? Faktisk aldri vært syk fra jobben før, så kjenner ikke rutiner for slikt. Når går man f.eks. til legen? Kan de gi time på dagen? Aldri fått det før?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 Det er det ingen her som kan svare på. Det er opp til deg og legen (hvis du ikke har lenger egenmeldingsperiode enn 3 dager).
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 Bedre å ta en dag for mye enn en for lite. Spes gr smittefaren til de eldre, og litt for din egen del, ikke vits å slite seg gjennom en dag om man ikke føler seg bra. Sykemld kan du få på etterskudd,du må ikke til legen i dag om du tror du blir vekke i morgen
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 Ring til legesenteret, så ordner de nok en time hos en lege. Om du trenger sykemelding så gir legen deg det, om ikke så får du ikke. Ikke verre enn det. Men du kjenner jo kroppen din best selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå