elandra Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Jeg har ei datter som nå er 3 1\2 mnd, og jeg mister så mye hår nå! Syntes det var veldig skummelt så jeg ringte legen og spurte om det var no blodprøver jeg kunne ta for å se om det var noe kroppen min mangla, men hun sa at det var veldig vanlig etter man har fått barn. Har noen av dere opplevd det? Synes det er veldig ekkelt og ikke minst skremmende...
Sivalur Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 Opplevde også det med forrige. Det skyldes hormoner når man ammer. Hos meg begynte det når babyen var ca 2 mnd, og jeg mister egentlig litt for mye enda, over 2 år senere og gravid med nestemann... ( Men for de fleste så avtar hårtapet etterhvert.
elandra Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2008 Jeg sluttet å amme for ca1 mnd siden, men er jo masse som skal "tilbake til normalen" sikkert... Synes bare det er så mye som faller av, særlig når jeg dusjer og vasker håret... Kommer jeg til å miste så mye at det synes lissom?
Sivalur Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 Det er jo umulig å si egentlig, for det er forskjellig fra person til person... ikke for å skremme deg, men jeg fikk nesten 'viker' etterhvert. Nå har det vokst mye ut igjen da, men jeg har stadig kort hår over hele hodet - har egentlig halvlangt men overalt er det kort hår som er på vei til å vokse ut.. utrolig irriterende!!
elandra Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. desember 2008 Takk for at du er ærlig væffal, for da vet jeg at det ikke er noe seriøst galt med meg! Skremmende greier detta her ass... Er det ingenting man kan gjøre med det? Jeg har begynt å ta B komplekset væffal, og det skal jo hjelpe for hud, negler og hår
Sivalur Skrevet 18. desember 2008 #6 Skrevet 18. desember 2008 Jeg trodde også at noe var galt, men jeg er jo like frisk enda - bare med mindre hår, hehe... har ikke funnet noe som hjelper, men har ikke prøvd med b-vitamin tilskudd da. Du får si fra hvis det hjelper! Tar folat nå siden jeg er gravid, men spørs vel hvor mye det hjelper. Redd det blir ny runde med håravfall etter neste fødsel også. Menmen.
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 Jeg mistet også veldig mye hår både under og etter graviditeten, men fikk beskjed om at det var helt normalt, har fortsatt like tykt hår som før så synes ikke nei. Men merket at jeg røyter mer nå enn før jeg fikk barn, nå sitter det igjen hår fra meg hvor enn jeg har vært, hihi.
Turid Laila Skrevet 18. desember 2008 #8 Skrevet 18. desember 2008 Jeg mistet omtrent ikke et hårstrå da jeg var gravid sist, så tror det samlet seg opp og datt av etter fødselen. Nå har jeg "søtt" kort "ammehår" over hele hodet. Det datt av en del kan du si, i forb. med amming, og når det har grodd ut igjen nå så ser det litt rart ut
Turid Laila Skrevet 18. desember 2008 #9 Skrevet 18. desember 2008 For øvrig har jeg forresten langt tykt hår, men det korte "ammehåret" stikker litt ut her og der
elandra Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. desember 2008 Ja, jeg skla si ifra hvis det hjelper Har bare tatt det en 4- 5 dagers tid nå... Bra du ellers er frisk da væffal! Lykke til videre med graviditeten!
elandra Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. desember 2008 Godt å høre tusen takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå