Gå til innhold

Klær på barsel etter keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfarne keisersnittere sier at man må pakke en jobbebukse til barseloppholdet av typen som går litt opp på magen.

Noen som vet om det fungerer bra med gravid-strømpebukser og kjole? Skal liksom være der i jula så tenkte jeg skulle kline til med en kjole eller to..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke dumt, ut det. Men da ville definitivt jeg valgt en gravidstrømpebukse som går over magen, ikke under.

Skrevet

Alt som ikke strammer over arret går fint. Kjoler brukte jeg selv, men ikke strømpebukse da, siden det var vår. Men så lenge strømpebuksa ikke strammer nederst på magen må det være ok.

Skrevet

Jeg ville tatt med mammajoggebukse -alt jeg klarte å gå med de første dagene

Skrevet

Samme her, en joggebukse med bred linning som går over såret. Kjole går helt fint, og da med gravidetights under feks.

Planlagt KS i julen? De kunne ikke ta det et par dager før da..?

Skrevet

Jeg har slike strømpebukser for gravide som går helt over magen. Tar med meg det i tillegg til en yogabukse for gravide som går helt over magen.. Hadde bare vært hyggelig å kunne dra på seg en kjole på julaften liksom..

Ja, det ble KS i jula :) Skulle egentlig ha mandag, men det var fullt, så da satte hun meg opp lillejulaften. Hun mente det ble for tidlig torsdagen før. Det blir en spesiell jul i alle fall. For meg er det helt greit så lenge samboer kan være der, men jeg tenker med grøss på om jeg ikke klarer å forlate rommet, og jeg ligger på rom sammen med noen som er dårlige.. da må jeg bare ligge der alene. Det tror jeg kan bli veldig veldig tøft.

Jeg har sendt mail til jordmoren min som jobber der og forhørt meg om det finns noen ordning hvor mannen kan sove over mot at vi dekker utgifter. Vet at noen sykehus har en slik ordning, men tror ikke Ullevål har det utenom sykehotellet..

Skrevet

ja lillehammer har ihvertfall slik ordning, mannen min sov på mitt enerom hele oppholdet mitt han;) Mulig det var litt særstilling pga min labre form etter haste KS, jeg klarte ikke å holde ungen min, så han tok seg av alt;)

Skrevet

Det blir en koselig historie å fortelle den lille om noen år, om den mest spesielle julen i deres liv! Ville bare minne deg om at mange kommer seg opp og rundt raskt, etter første dagen, og slipper da å ligge rolig. Jeg hadde intrykk av at man hadde ubeskrivelige smerter lenge, og lå i flere dager. Det var historiene jeg fikk før fødsel. Et døgn etter var jeg oppe og gikk helt ok, litt krumbøyd men kom meg ut av rommet og til stuene. Lykke til!

Skrevet

På Ullevål har de sykehushotell vegg i vegg med fødeavdelingen. Du flytter dit etter en natt eller to på barsel. Mannen min betalte for kost og losji og bodde sammen med oss der resten av oppholdet. Hotellet har en egen fløy for nybakte foreldre, og jordmor er tilstede. Fine rom med eget bad og tv.Men dette visste du kansje. Hvis alt går veldig bra og du føler deg i fin form kan det jo hende dere kan flytte på hotellet allerede første natt - vil tro de legger godsida til siden det er jul.

Jeg fødte i januar, som vel er travlere enn i jula, og da bodde jeg alene på rommet på barsel. første natt. De fleste kniper vel igjen til over nyttår, så det er sikkert sjanser for at du også blir alene på rommet. Om mannen din ikke får bo med deg kan han jo ta inn på hotellet.

Dette blir en spesiell og magisk jul! Kjenner jeg er litt misunnerlig...;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...