missmam Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Jeg er alene mamma...han gik i fra meg mens jeg var planlagtgravid.. om 2mnd venter jeg mitt andre barn..det blir 2år i mellom dem. Er det slik at jeg kan søke om utvidet permisjon med lønn når jeg er alene mor? evnt hvor lenge? Og de 6ukene til far..bli de automatisk overført til meg? Han stiller ikke mye opp... :-/ Og gå det ann å søke om gratis barnepass noe sted? Han vil nok kun ha babyen max et par timer på dagtid det første året... Jeg trenger jo litt avlastning om netter og helger.. med to så små... har bare 2soverom som er tett i tett og super lytt..så snuppa sover lett..hun kommer til å våkne når babyvåkner om nettene... huff... Jeg vil jo heller ikke ha min nyfødte baby på overnating noe sted.. etterhvert kanskje.. men.. det blir endel mnd til... Noen som har erfaring, råd , soslag eller som vet hvordan det fungerer?
missmam Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #2 Skrevet 18. desember 2008 Må legge til at jeg har super liten familie... kun en mamma som kan stille opp.. men hun har full job.. reiser hjemme i fra 05.30 og er hjemme igjen 16.15... hver dag... så det er jo begrenset der...
alvis Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 Hm, hvor bor du? Jeg syns det høres tøfft ut. Jeg tror jeg hadde kontaktet NAV og bedt om å komme inn på samtale. Da kan dere gå igjennom alt du har krav og rett på.
missmam Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. desember 2008 Jeg bor i en pitteliten by på sørlandet.. Pappan har den datteren vi har samen nå 2hver helg og en dag i uken.. men thats it... Men som skt kan je ikke plassere bort baby.. Han sier han ikke kommer til å vile vøre her om nettene.. ser jo at det er litt vanskelig... men inni mellom syntes jeg han kan det.. trenger jo ikke sove i samme seng liksom... Slik at je kan få luftet meg litt og kanskje fått litt søvn... Huff.. Pratet med nav. spurte ikke så veldig mye om dette.. men fikk ihvertfall vite at de 6ukene er MINE hvis jeg vil ha de
alvis Skrevet 18. desember 2008 #6 Skrevet 18. desember 2008 Ønsker jeg kunne hjelpe deg litt. Finnes det noen grupper for alene mødrer eller noen grupper i kirken eller noen damer som ønsker å være "bestemor"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå