JaJe Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Når har dere andre fortalt til storesøsken at de skal få en liten bror eller søster? Har ei jenta som blir 5 år i mars og er veldig usikker på når vi skal fortelle henne at hun skal bli storesøster ca i slutten av juli. Hun har ønsket seg det lenge,så jeg har veldig lyst til at hun skal få dele det med oss no,men er redd ventetiden blir alt for lang om hun får vite det nå allerede. Hva synes dere?
meg & to små vampyrer Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 Vi har en på litt over 2 år, så ikke helt lik situasjon. Vi tenkte, med mindre han spør om magen vokser osv, at vi skal vente en stund. Kanskje når det er en to-tre måneder igjen. Dette av samme grunn som dere, gutten vår er så liten og det er så lenge til 4.august. Jeg tror ikke han takler å vente like lenge som oss:) Da blir det altfor abstrakt for ham. Men når magen er stor så forteller vi. Vi har også kjøpt "i magen bor en baby" med bilder av en stormage med baby inni, den skal han få når vi forteller. Kanskje det hjelper å gjøre det begripelig for ham:)
Curly-mor :) Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 Barna våre vet alt Gutta er 15 og 11 og da jeg fortalte de så spurte hu på 3 hva gravid var, og da fortalte jeg det Hun er inneforstått med at det er lenge til babyen kommer, og vi har sett litt på bilder på nettet og i ei bok vi har hjemme her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå