Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Jenta vår hadde bursdag på tirsdag, men feiret dagen med familie på lørdag. På tirsdagen ringte hele min familie og gratulerte henne med dagen per telefon (Hun snakker med de selv). Men svigermor glimret med sitt fravær... Halv ti på kvelden sendte hun derimot en melding til min mann.. "Bedre sent enn aldri: Gratulerer med dagen til X". Er det jeg som er kravstor som synes hun burde ringt datteren vår på dagen hennes, og er "bortskjemt" med at det er normal praksis i min familie, eller det normalt å ikke gratulerer barnebarnet sitt på dagen når man har vært der i forkant?
___ Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 Jeg hadde ikke forventet gratulasjon på den riktige dagen hvis vi hadde hatt selskap i forkant. Det er ikke vanlig praksis hos oss.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2008 Takk for svar :-) Da er det kanskje jeg som er "bortskjemt" med at det er en selvfølge å ringe å gratulerer på dagen selv om man har hatt selskap i forkant. Kunne nemlig ikke falt meg inn å måneskinn å la vær å ringe og gratulere på dagen selv.
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 Selvfølgelig ringer man og gratulerer på selve dagen!! HALLOOOOOO!!! kunne ikke falt meg inn å ikke gjøre det uansett når man evt feirer.
Mamman til 2 Skrevet 18. desember 2008 #5 Skrevet 18. desember 2008 Svigermora di eier ikke manerer for ikke å snakke om omtanke for barnebarnet sitt!!! Himmel og hav man ringer vel og gratulerer selv om man har feira før????!!! Det er jo gøy å bli gjort stas på på selve dagen også!! Helt sjukt spør du meg!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. desember 2008 Tusen takk for flere synspunkter!
erteposen + 4 Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 Jeg synes du er litt kravstor. Kommer an på alderen til barnet.
~sjiraff~ Skrevet 18. desember 2008 #8 Skrevet 18. desember 2008 Helt sykt faktisk..! Jada... Hadde nok heller ikke forventet gratulasjoner på selve dagen, men hyggelig er det selvsagt!
Gjest Skrevet 18. desember 2008 #9 Skrevet 18. desember 2008 Her forventer vi ikke telefon på den "riktige" dagen, dersom vi har hatt selskap allerede. Da har bursdagsbarnet fått gaver, gratulasjoner, klemmer og ønske om en fin bursdag. Noen ringer, andre ikke. Jeg reagerer ikke noe på det ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå