skilt Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Jeg har omsorgsansvar for sønnen min, og dette semesteret har jeg fått en go del fravær som følge av at han har vært mye syk(nettopp begynt i barnehage). Skal skolen føre opp dette fraværet på vitnemålet? Noen som vet hvilke regler som gjelder?
Maf og lillemann Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 siden det er snakk om vitnemål, så regner jeg med at det er VGS du går på. så ja, alt fravær føres opp. ingenting som regnes som gyldig/ugyldig (desverre!) men ta vare på legeattester/sykemeldinger o.l, så du kan dokumentere fraværet som er ført opp på vitnemålet... husk at du stryker hvis du har mer en 15% fravær i et fag, men tror det går an å ha litt høyere prosentandel hvis man har barn. men uansett, alt fravær føres opp!
erteposen + 4 Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 Ja, det skal føre det opp. Før kunne en søke om å få noe godkjent. Det ser bedre ut med fulle dager enn med timer sies det. Jeg hadde utrolig mye fravær i 3 klasse pga alvorlig sykt familiemedlem, og la med et følgebrev som forklaring på fravær.
skilt Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2008 OK Takk for svar altså! ja, det er VGS..siste året, allmenn påbygg..' Det med at jeg stryker, er ingen problem, har avklart det med lærerne, og jeg står i alle fag, har ikke fått noe varsel heller. Det jeg må gjøre da er vel bare å få dokumentasjon sv fastlegen, på at fravær skyldes sykdom, og barns sykdom, og bevis på at jeg har omsorgen.... Så skulle vel ting være på sin plass....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå