Gå til innhold

Strekkmerker.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kan man gjøre for og ikke få så mye strekkmerker? Har hørt om en salve/ krem som man kan smøre på, men hva heter den? og hva koster den?

vil liksom begynne med den før jeg får strekkmerker. hvis ikke så er jo hele vitsen borte :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hørt at strekkmerker er genetisk. at hvis du har annlegg for å få det så får du det uansett. er underhuden som strekker seg. men jeg også smører meg uansett, for har også hørt at det hjelper. smør deg med spenol, a-creme og lignende. sånne feite kremer =)

Skrevet

Hei.

Jeg bruker svangerskaps-pleieolje, den er mot strekkmerker. Den er fra weleda=) (skal oxo bruke fødselsforbredelse olje når den tid kommer =) Vil ikke sprekke opp heller....)

Skrevet

jeg fikk et veldig bra tips om en krem som heter mama mio tummyrub stretchmark butter. Den skal vist være noe av det beste, Det sies at det er den de derre superkjendisene bruker. hehe... men de bruker jo ofte det som er best da.hehe... Den koster 375 tror jeg på den kule mage. kan kjøpes på nettet også. Den har vunnet masse priser. De sier jo at det ikke hjelper med kremer, men jeg skal hvertfall prøve.

Skrevet

Jeg fikk ikke strekkmerker med 1 man. men fikk en liten stipe på siden av navelen med nr 2 og har forløpig ikke fått noe med nr 3, men jeg er are 25 uker på vei da. men jeg masr meg med silkeolje hver dag for å unngå det. Dette kjøper du hos frisøren. Dette hjelper også på eksem og psoriassis. Denne liker jeg veldig godt. :)

Skrevet

Hei du

Jeg fikk anbefalt BIOTHERM BIOVERGETURES - Stretch Mark Prevention 150ml. Den er litt dyr, jeg betalte godt over 300,- for den, men den skal visstnok være svært effektiv. Dama i butikken fortalte at hennes venninne hadde brukt den under sitt svangerskap og ikke bare slapp nye strekkmerker, men ble også mer eller mindre kvitt noen gamle.

Jeg syns iallfall det er verdt forsøket og prisen :-)

Lykke til !

Skrevet

Min søster er hudpleier, og hun sier at noen får strekmerker uansett om de smører seg eller ikke.. dette fordi "skadene" skjer i lærhuden(det underste hudlaget) og kremen når ikke ned dit likevel.. desverre... =(

Skrevet

Hei

Jeg fikk høre fra min mor at det lureste å gjøre er å ta omega3 og tran som smører huden fra innsiden pga at strekkmerkene kommer jo ikke fra utsiden. Jeg tok bringebærbladkapsler og, som skal forhindre strekkmerker og revning. Er gravid med nr to og skal gjøre det samme denne gang, fikk ingen strekkmerker på magen sist, kun litt på hoftene, men hadde litt fra før som jeg fikk da jeg var yngre og vokste, disse ble litt røde bare. Men det er en krem som heter StriVectin som skal virkelig virke mot strekkmerker men den kan ikke brukes når man er gravid, men etterpå.den er det mange kjendiser som bruker

( bl.a.Jennifer Lopez, charlize Theron)og er svært utbredt i usa, den er litt dyr men er verdt det.Du kan søke på den på google, ellers får du den på ebay litt rimeligere. Jeg har kjøpt den så jeg er godt forberedt til etterpå, kan bruke den på de eksisterende strekkmerkene.

Lykke til:)

Skrevet

Da fikk jeg noen navn på noe av produktene, så skal jeg se hva det blir til :) Tusen takk for alle svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...