April09mamma for andre gang Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 På tirsdag var jeg hos tannlegen, pga en plombe som datt ut.. Tok ingen bilder og ingen bedøvelse... Leste så i dag at man skal unngå bytte av plomber i graviditet.. Så nå er jeg skikkelig bekymret her... Er 24+4 nå.
April09mamma for andre gang Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #2 Skrevet 18. desember 2008 Nicket mitt skal være April09 mamma for andre gang..
septemberpiken Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 Si til tannlegen at du er gravid (eller kanskje han så det?!), så får du ikke behandling som er skadelig når du er gravid...
River Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 Vel.. Munnhulen er jo påvirket av hormoner i svangerskapet, og en kan lettere får tannkjøttsblødninger osv. Men jeg tror neppe at det er noe skadelig for minien i magen at du har fått ny fylling, da hadde du nok måtte vente med å få ny fylling til etter fødsel.
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 18. desember 2008 #5 Skrevet 18. desember 2008 de sier at det går greit så lenge det ikke har noe med amalgan å gjøre, eller rotfyllinger... men si fra at du er gravid...ikke det at det hjelper å si fra om det her i ålesund da hmph..
Sporty mamma Skrevet 18. desember 2008 #6 Skrevet 18. desember 2008 Går du til en tannlege som en oppdatert på utstyrsfronten er det ingen fare og få fyllinger eller ta bilde. Jeg er gravid og har tatt bilde hos tannlegen. Strålingen er så liten og lokal at den ikke påvirker fosteret. Du blir utsatt for mer stråling hvis du går gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen og det er det ingen som advarer om. Du kan nok ta det helt med ro og få ny plombe med god samvittighet.
mia med nurk Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 inget problem med graviditet og tannlege noralt sett. eneste er at sittestillingen kan bli ubehaglig etter uke 25...
Sussi_med_nr.2 Skrevet 18. desember 2008 #8 Skrevet 18. desember 2008 Du kan nok ta det helt med ro, dette er ikke farlig. Jeg jobber hos tannlege, og har hatt bedøvelse og lagt fylling. Tannlegen brukte bare en annen type bedøvelse enn vanligvis på meg siden jeg er gravid. Så du trenger ikke uroe deg for dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå