Gå til innhold

Tannlege og gravid..

April09mamma for andre gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tirsdag var jeg hos tannlegen, pga en plombe som datt ut.. Tok ingen bilder og ingen bedøvelse... Leste så i dag at man skal unngå bytte av plomber i graviditet.. Så nå er jeg skikkelig bekymret her...

Er 24+4 nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nicket mitt skal være April09 mamma for andre gang..

Skrevet

Si til tannlegen at du er gravid (eller kanskje han så det?!), så får du ikke behandling som er skadelig når du er gravid...

Skrevet

Vel.. Munnhulen er jo påvirket av hormoner i svangerskapet, og en kan lettere får tannkjøttsblødninger osv. Men jeg tror neppe at det er noe skadelig for minien i magen at du har fått ny fylling, da hadde du nok måtte vente med å få ny fylling til etter fødsel. ;)

Skrevet

de sier at det går greit så lenge det ikke har noe med amalgan å gjøre, eller rotfyllinger...

men si fra at du er gravid...ikke det at det hjelper å si fra om det her i ålesund da :( hmph..

Skrevet

Går du til en tannlege som en oppdatert på utstyrsfronten er det ingen fare og få fyllinger eller ta bilde. Jeg er gravid og har tatt bilde hos tannlegen. Strålingen er så liten og lokal at den ikke påvirker fosteret. Du blir utsatt for mer stråling hvis du går gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen og det er det ingen som advarer om. Du kan nok ta det helt med ro og få ny plombe med god samvittighet.

Skrevet

inget problem med graviditet og tannlege noralt sett. eneste er at sittestillingen kan bli ubehaglig etter uke 25...

Skrevet

Du kan nok ta det helt med ro, dette er ikke farlig.

Jeg jobber hos tannlege, og har hatt bedøvelse og lagt fylling. Tannlegen brukte bare en annen type bedøvelse enn vanligvis på meg siden jeg er gravid.

Så du trenger ikke uroe deg for dette! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...