Gå til innhold

sykmelding og oppsiglese.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det noen her som kjenner reglene rundt sykmelding og oppsigelse? Jeg vet at man ikke kan si opp under en sykmelding, men hvordan er det hvis man feks sieropp for så å bli sykmeldt under oppsigelsestiden? Må man da tilbake for å jobbe ut oppsiglesen?

Noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trenger ikke å jobbe hvis du er sykemeldt, og oppsigelsetiden går alikevel. Så sant du r sykemelt hele oppsigelse tiden trenger du ikke å møte opp på den jobben igjen.

Skrevet

Takk skal du ha! Ja, da skal jeg ikke stresse over det :o)

Skrevet

Du kan og si opp i sykmeldingsperioden.

Og har du gyldig grunn (nav som vurderer det) kan du fortsette å være sykmeldt i et år etter at du har sagt opp, så lenge du sier opp i sykmeldingsperioden. Vet ikke om du har rett til det året hvis du sier opp først for å så sykmelde deg... det bør du ta opp med nav, ellers kan du ende opp uten penger etter oppsigelses perioden, med mindre du er frisk da og har fått ny jobb.

Skrevet

selvfølgelig må du da ha en lege som fortsetter å sykmelde deg og.

Skrevet

Flott, takk! Jeg trodde man ikke kunne siopp under en sykmeldings periode, men da er det kanskje lurt å spørre NAV om de reglene. Er i en veldig vanskelig og stressende situasjon på jobben som går utover helsa. Må komme meg ut :o)

Skrevet

Det vet jeg av egen erfaring at en kan. Heldigvis. Prøv å få til et møte med nav ja. Håper de er like imøtekommende mot deg som de var mot meg :)

Skrevet

Takk takk. Det skal jeg gjøre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...