Gjest Skrevet 18. desember 2008 #1 Skrevet 18. desember 2008 Hvordan var det der med melis og eggehvite? Og hva bruker dere til pynt? Seigmenn og nonstop er et must for meg, hva annet bruker dere? Skal pynte i dag og det hadde vert fint å kunne dytte noen nye tradisjoner inn i pepperkakehuset også.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 18. desember 2008 #2 Skrevet 18. desember 2008 jeg brukte 1 eggehvite, melis og litt sitron, rørte dette sammen med håndmixer.. sitter som støpt..jeg satte det sammen kvelden før.. tok melis rundt alle vinuer, døra og rundt kanten på taket... da ser det ur som snø.. ble veldig fint.. lillegutt på snart 3 pynra med seigmenn og nonstop... sette huset på et kakefat av glass... så tok leg litt melis på plata, så når vi sitter og ser bort på det så ser det ut som snø det og... 'legger noen løse nonstop på "bakken" det får barna lov å spise... det andre sitter dønn fast...
*mammatil3* Skrevet 18. desember 2008 #3 Skrevet 18. desember 2008 En eggehvite å så tilsettes melis til passe tykk/seig masse.Her pyntes det stort sett med nonstop og seigmenn,setter inn marsmellow utenfor som snøhauger.Lakrissnøre som tau mellom pepperkakedyr.
-MtG- Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 Her har huset masse melis på(eggehvite,sitron og melis) og non stop, seigmenn og melkerull. Jeg gleder meg sånn til det skal spises. Pepperkakehus er noe av det beste jeg veit:D Heldigvis er småtten bare 2 år så han kan ikke få store mengder;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå