Gå til innhold

Hvordan er du rusta med brannslokningsutstyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 3 skum apperater og ett teppe,skal kjøpe ett brannteppe til.

Huset er vel 100 kvm eller åssen man skriver det.

Hvordan er det med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som bryr seg noe særlig om dette temaet eller?

Skrevet

He, he...jo jeg bryr meg.

Vi har 1 skum apparat og så har vi brannvarsler i nesten alle rom. Vi har store vinduer på alle rom og bor i 1 etg. så hvis vi bare våkner så kommer vi oss ut.

Jeg har tenkt på å kjøpe ett brannteppe. Det er greit å ha fordi hvis du bruker skum apparat inne har du jo et enormt ryddejobb i mangen uker.

Skrevet

1 skumapparat pr etasje + i bilen :o)

Ikke brannteppe enda, men nå har jeg fått opplæring i slokking med det også (via jobb) så da er det ikke så skummelt lenger.

Og så skal vi få seriekoblede brannalarmer, men foreløpig kun vanlige.

Skrevet

Vi har to etasjer og har to store apparat nede, ett på vårt soverom og ett på vaskerommet (innenfor kjøkkenet)

I 2 etg har vi ett stort pulverapparat i loftstua, dette setter vi inn på gjesterommet når noen bor der.

Har også et co2 apparat i gangen nede.

Skrevet

Vi har et brannslukningsapparat i hver etg. dvs 3. + et i hver garasje dvs 2 Og så har vi brannteppe i soveromsetg.

Ellers har vi nok av varslere + brannstige på veggen.

Da er det bare å håpe at vi slipper å bruke noe av det, ever:-)

Skrevet

Har et pulverapparat på soverommet og et nede i gangen, pluss brannslokkingsteppe på kjøkkenet. Varslere på alle soverom, i ganger, på kjøkken og i stua.

Skrevet

Hi her:)

Endelig noen svar:)

Glemte og skrive at vi har og varslere i alle rom ja på hele gården forresten,brenner det i hovedhuset eller fjøset uler det over hele gården.

Alvis er vel pulver apperat man har en enorm ryddejobb med?

Sambo til mamma er brannmann og han anbefalte oss skum så vi slapp en enorm ryddejobb av pulver partikler hvis vi var så uheldige og måtte bruke det.

Skrevet

Vi har 2 brannslanger og sprinkelanlegg vi:D Og to brannvaslere. Bor i liten leilighet. Det som er bra/kjipt er at om en brannalarm går så går den i hele blokka pluss naboblokka. Det er kjedelig når noen har svidd maten litt, men veldig fint om det faktisk brenner.

Ønsker oss pulverapparat for det vet jeg hvordan jeg bruker, også skulle vi hatt brannteppe.

Får grave litt jeg også da:

Dere som har pulverapparat, husker dere å riste/vende det en gang i blant så ikke alt legger seg som en stein i bunnen?

Og dere med brannteppe, vet dere hvordan dere bruker det? Feil bruk kan gjøre vondt verre.

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Vi har bare et apparat, men tenkte å kjøpe et til. Leilighet på 85 m2.

Vi bor i 13 etasje, så rømningsveiene er ut ytterdøra i ene enden og ut på altanen i andre enden. Mellom altanene er litt av veggene av papp, så vi kan slå ned den og gå over til naboen. I tillegg er det vinduer på soverommene og kjøkkenet, og store vinduer i stua.

Skrevet

Hi her

Angående det og bruke brannteppet skal jeg få sambo til mamma ttil og ha en liten undervisning neste gang vi er der.

Ganske akkurat kjøpt det,jeg er en praktiker så må se det og ikke lese det;)

Skrevet

Vi har hus på 84kvm. i gangen har vi brannaparat. På kjøkkenet har vi ett mindre på veggen, ett slikt som eldte ungen her klarer å bære. samme har vi nede i kjelleren sammen med ett større. Og vi har ett lite i bilen.

Brannvaslere har vi i hver etasje, fler i første etasje (husker ikke akkurat nå hvor)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...