Gå til innhold

Modningsakupunktur!

Anbefalte innlegg

Gjest ~Xmas08~
Skrevet

Noen her som har fått dette,og hvordan gikk det med fødsel etter akupunkturen? Tror du selv den fungerte? fødte du mange dager etter akupunkturen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tok modningsakupunktur med nr 2, 13 timer etterpå gikk vannet

men da jeg tok den var allerede slimproppen gått og jeg var 2 dager etter termin

Skrevet

Jeg var til kontroll fire dager over termin og fikk beskjed om at det ville ta en god stund enda da det var ingeting som tydet på at fødselen var nært forestående. Jeg gikk da til akupunktur og 14t senere gikk vannet. Fødselen tok 7t og gikk medisinsk sett veldig fint, bortsett fra at mangel på pressrier og sliten av 6t tette rier non-stop så måtte jeg ha hjelp med å få ut gutten min med vakuum(kiwi).

Slimproppen gikk hos meg fire uker før termin. At slimproppen går behøver ikke bety noe. Hos en del går slimproppen mange ganger(dannes ny med tiden).

Skrevet

begynte i uke 35, og fikk lindra bekkenplager, og ga meg bedre søvn, nærmere termin starta den ekte modninga, og min åpningsfase var kort, og relativt lite vond! synes ikke det begynte å gjøre vondt før jeg hadde vært på sykehuset ved 6 cm, da begynte riene å bli vonde.

fødte tre dager etter termin, så kan ikke klage over "overtid" akkurat!

kommer til å ta akupunktur neste gang også! gikk vell gjennomsnitt en gang i uka, litt oftere de siste ukene før term.

Skrevet

Jeg gikk også fra uke 35 og fødte omtrent på termin. Men modningsakupunktur påvirker ikke tidspunktet for fødselen, babyen kommer når den er klar. Om effekten var god sånn ellers, vet jeg egentlig ikke, jeg måtte settes i gang med drypp i armen, da riene ikke ble kraftige nok. Men selve fødselen gikk veldig fint. Og jeg synes akupunkturen var en veldig fin opplevelse, veldig fin dame, som også var jordmor, og som fikk meg til å føle meg trygg. Hun kunne kjenne på pulsen om fødselen nærma seg, og sa faktisk at fødselen ville starte med vannavgang, og det var helt riktig. Fascinerende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...